Home / Treinen / Whatsapp contact met NS

Whatsapp contact met NS

Whatsapp contact met NS

NS International komt vanaf 15 februari met een nieuwe functie: klantcontact via Whatsapp. Het gaat in eerste instantie om een proef, waarbij NS kijkt óf en op welke manier de reiziger WhatsApp gebruikt.

Vanaf het boeken tot het bereiken van de internationale reisbestemming kunnen klanten via WhatsApp direct contact hebben met een medewerker van NS International. Vlak voor vertrek krijgt de klant een mail met reisinformatie op maat. Tijdens de proef is hierin het 06-nummer van NS International vermeld. De klant kan via dit nummer direct appen met een medewerker van NS International, 24 uur per dag, 7 dagen per week. Voertalen zijn Nederlands en Engels. NS benadrukt dat het mobiele nummer van de klant niet wordt gebruikt ná het contact en de privacy zo is gegarandeerd. De proef duurt twee maanden.

“Reizen over de grens is voor een aantal klanten nét even spannender dan een trip in Nederland met de trein. Juist dan kan een vraag stellen via WhatsApp helpen om de reis vlot te laten verlopen,” zegt Marjon Kaper, directeur van NS International. “WhatsApp werkt direct en iedereen is ermee bekend – wereldwijd zijn er immers ruim 1 miljard WhatsApp-gebruikers. Appen is laagdrempelig en biedt meer privacy dan bellen. We willen snel een antwoord op maat kunnen geven. In de proef gaan we ontdekken op welke manier onze reizigers hiervan gebruik maken.”

NS verwacht dat reizigers WhatsApp vooral onderweg gaan inzetten, bijvoorbeeld bij vragen over aansluitingen in binnen- en buitenland of als een trein vertraging heeft.

NS International wil steeds meer diensten aanbieden via de smartphone. Een jaar geleden introduceerde het spoorbedrijf het Mobiele Ticket. Wie nu een internationale treinreis wil maken hoeft alleen nog te boeken via de website en het ticket op de smartphone app te laden, uitprinten is niet meer nodig. Sinds de start heeft NS International al ruim 330.000 mobiele tickets verkocht.

Tags:

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft vanaf 2002 over de luchtvaart en reiswereld, voor diverse media. Sinds 2007 is hij verbonden aan Zakenreis.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Eerste vlucht Delta op Tampa

Eerste vlucht Delta op Tampa

24/05/2019

Delta Air Lines, de partner van KLM en Air France, is vandaag begonnen met een nieuwe route vanuit Amsterdam naar Tampa, Florida. Delta breidt hiermee haar netwerk vanuit Nederland verder…

China eist geld voor MAX

China eist geld voor MAX

23/05/2019

De drie grote Chinese airlines eisen compensatie van Boeing voor het aan de grond houden van hun MAX-toestellen. Air China, China Southern en China Eastern hebben samen 42 Boeing MAX-8…

KLM in start-up Air Antwerp

KLM in start-up Air Antwerp

22/05/2019

KLM heeft met CityJet een nieuwe airline opgericht onder de naam Air Antwerp. Dit bevestigt een woordvoerder van de start-up tegen Zakenreis. Na de zomer wil de carrier beginnen met…

Bagagetoeslag KLM nu overal

Bagagetoeslag KLM nu overal

20/05/2019

KLM hanteert vanaf 21 mei op bijna het gehele netwerk een toeslag voor ruimbagage bij de goedkoopste tickets. Dit bevestigt Dries Klein, vice-president sales KLM Benelux, tegen Zakenreis. Het verschil…

Winstval Ryanair 29 procent

Winstval Ryanair 29 procent

20/05/2019

Ryanair heeft in het gebroken boekjaar 2018-19 de winst zien dalen met 29 procent, van 1,45 miljard naar 1,02 miljard euro. De Ierse prijsvechter noemt als oorzaken hogere brandstofkosten en…