Home / Treinen / Eurostar leeft op na teleurstellend jaar

Eurostar leeft op na teleurstellend jaar

Eurostar leeft op na teleurstellend jaar

De omzet van Eurostar daalde in 2016 met 3 procent, een gevolg van de afgenomen vraag voor reizen naar België en Frankrijk na de aanslagen in Brussel en Nice. Zo’n tien miljoen reizigers kozen voor een reis met Eurostar. In het laatste kwartaal werd wel weer een stijging van het aantal passagiers genoteerd, zegt Eurotunnel, het moederbedrijf van de treindiensten door de Kanaaltunnel.

Eurotunnel verklaart dat de bemoedigende cijfers van het laatste kwartaal van 2016 en de aanstaande lancering van de Eurostar-lijn tussen Amsterdam en Londen goede voorspellers zijn voor groei van het verkeer door de Kanaaltunnel.

Le Shuttle van Eurotunnel heeft een goed jaar achter de rug. Le Shuttle is de trein die auto’s bussen en vrachtwagens vervoert. Het vervoer van personenauto’s is met twee procent toegenomen. Passagiers zonder voertuig maken gebruik van Eurostar treinen door de kanaaltunnel, Eurostar vervoerde daarentegen vier procent minder passagiers.

De cijfers van Le Shuttle, 2,66 miljoen vervoerde passagiersvoertuigen in 2016, zijn de beste sinds het jaar 2000. Inclusief vracht bedroeg de omzet van Le Shuttle 602,7 miljoen euro, een toename van tien procent ten opzichte van 2015. Het totale resultaat van Eurotunnel voor 2016 bedroeg 1,023 miljard euro, een stijging van 4 procent.

Lenneke Bosman
Door: | lenneke[at]zakenreis.nl | volg mij via @ lenneke_ZR
Lenneke Bosman schrijft sinds 2008 over de luchtvaart- en reiswereld. Met een achtergrond in de marketing van historische luchtvaart heeft zij ook ervaring opgedaan in de meetings- & incentivesbranche.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
BCD versimpelt declaraties

BCD versimpelt declaraties

19/06/2019

BCD Travel zegt dat het maken en indienen van declaraties door zakenreizigers veel makkelijker zullen worden door nieuwe technologieën zoals ‘machine learning.’ In een rapport over opkomende technologie, onder de…

Big Brother is watching you

Big Brother is watching you

18/06/2019

Alle airlines die in Nederland opereren zijn voortaan verplicht om hun gegevens te delen met de passagiersinformatie eenheid (Pi-NL), een nieuwe instantie die valt onder het ministerie van Justitie &…

Apple Pay bij KLM

Apple Pay bij KLM

17/06/2019

Klanten van KLM kunnen voortaan tickets en aanvullende diensten betalen met Apple Pay. Ze moeten wel een rekening hebben bij ING, de enige bank die de functie tot nu toe…

Self service info op Schiphol

Self service info op Schiphol

14/06/2019

Schiphol heeft selfservice informatiepunten geplaatst, verspreid over verscheidene locaties in de terminal. Hier kunnen reizigers onder meer vluchtgegevens opzoeken, plattegronden raadplegen en veelgestelde vragen en antwoorden bekijken. Schiphol heeft de…