Home / Travel management / Zakenreisconferentie NATM: Conflict is goed

Zakenreisconferentie NATM: Conflict is goed

Zakenreisconferentie NATM: Conflict is goed

RE2019, de tweede editie van de NATM-zakenreisconferentie met als thema ‘RE Invent Business Travel’ die onlangs plaatsvond, was een groot succes. Conflict is goed, was het motto van het dagvullende programma. Discussies vonden plaats in een boksring, waarbij ’tegenstanders’ elkaar uitdaagden en confrontaties niet uit de weg gingen. “Deze set-up was een risico, maar heeft nog beter uitgepakt dan wij durfden te hopen,” zegt Odete Pimenta da Silva, managing director van de NATM.

De conferentie vond wederom plaats in B-Buildings, een voormalig IBM-kantoor vlakbij Schiphol waar honderden start-ups zijn gevestigd. Het traditionele podium was vervangen door een boksring met daar omheen het publiek. Iedere sessie werd ingeluid en afgesloten met het luiden van de strijdbel.
“Het vergde best wat van de sprekers om in deze setting een presentatie te geven, het vormde immers een groot contrast met het doorlopen van een Powerpoint­presentatie,” zegt Pimenta da Silva. “Cyriel Kortleven, onze keynote spreker over Change Mindset, kwam geheel passend bij de setting de ring in met badjas en bokshandschoenen aan. Daarmee was de toon gezet, de energie spatte ervan af.”

Mooie line-up van nationale en internationale travel managers
Samen met Aurélie Krau van Festive Road is Pimenta da Silva negen maanden bezig geweest een afwisselend programma neer te zetten. En met succes, getuige de laaiend enthousiaste reacties achteraf; deelnemers waren aangenaam verrast door de innovatieve opzet en de vaart van het programma. “We hadden een mooie line-up van nationale en internationale travel managers die hun best practises deelden. Daartoe behoorden UBS, EY, Daimler en Lumileds,” zegt Pimenta da Silva.

Deze big travel spenders lieten zien hoe je met behulp van Machine Learning zakenreisbudgetten beter kunt beheersen en dankzij Artificial Intelligence en Robotics het zakenreisprogramma kan verbeteren. Maar ook onderwerpen als de complexiteit uit business travel halen en het zorgen voor het mentale welzijn van reizigers stonden op het programma. Uiteraard konden op een locatie als B-Buildings start-ups en innovatie niet ontbreken. Door innovaties die elkaar in rap tempo opvolgen en disruptors zoals Airbnb en Uber is de zakenreisindustrie in een nieuwe fase beland.

“Dat vraagt om een frisse aanpak,” zegt Pimenta da Silva. “Travel managers, reisinkopers en onze indu­strie­partners zullen op een andere manier met zakenreizen aan de slag moeten gaan dan zij gewend waren. Tegen­gestelde meningen leiden tot nieuwe inzichten. De posi­tieve feedback die wij na de conferentie hebben gekregen, laat zien dat onze missie: RE-think de manier waarop zakenreizen worden gemanaged, geslaagd is.”

Manuschka
Door: | manuschka[at]zakenreis.nl
Manuschka Hundepool is hoofdredacteur en uitgever van Zakenreis.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
City Connection van NH 

City Connection van NH 

14/11/2019

De NH Hotel Group heeft een nieuw product gelanceerd: City Connection. Gasten kunnen zo gebruik maken van diensten van alle hotels van de keten in de stad van verblijf. Voor…

KLM past order Embraer aan

KLM past order Embraer aan

14/11/2019

KLM heeft de eerdere bestelling van 35 Embraer-toestellen, bestemd voor KLM Cityhopper, aangepast. Er is nu sprake van 21 ‘firm orders’, zes meer dan aanvankelijk. De andere 14 zijn opties….

Directe Eurostar in april 2020

Directe Eurostar in april 2020

13/11/2019

Vanaf het voorjaar van 2020 zal de Eurostar zonder overstap rijden tussen Amsterdam en Londen. Afgaande op de online dienstregeling zal op 6 april de eerste directe trein over het…

Bewust reizen op BTS 2020

Bewust reizen op BTS 2020

12/11/2019

Tijdens de jaarlijkse Business Travel Show, in februari 2020, zal ‘bewust reizen’ een van de hoofdthema’s zijn, zo heeft de BTS bekendgemaakt. Is het tijd voor een ‘ethisch reisprogramma’ voor…