Home / Travel management / Zakenreisconferentie NATM: Conflict is goed

Zakenreisconferentie NATM: Conflict is goed

Zakenreisconferentie NATM: Conflict is goed

RE2019, de tweede editie van de NATM-zakenreisconferentie met als thema ‘RE Invent Business Travel’ die onlangs plaatsvond, was een groot succes. Conflict is goed, was het motto van het dagvullende programma. Discussies vonden plaats in een boksring, waarbij ’tegenstanders’ elkaar uitdaagden en confrontaties niet uit de weg gingen. “Deze set-up was een risico, maar heeft nog beter uitgepakt dan wij durfden te hopen,” zegt Odete Pimenta da Silva, managing director van de NATM.

De conferentie vond wederom plaats in B-Buildings, een voormalig IBM-kantoor vlakbij Schiphol waar honderden start-ups zijn gevestigd. Het traditionele podium was vervangen door een boksring met daar omheen het publiek. Iedere sessie werd ingeluid en afgesloten met het luiden van de strijdbel.
“Het vergde best wat van de sprekers om in deze setting een presentatie te geven, het vormde immers een groot contrast met het doorlopen van een Powerpoint­presentatie,” zegt Pimenta da Silva. “Cyriel Kortleven, onze keynote spreker over Change Mindset, kwam geheel passend bij de setting de ring in met badjas en bokshandschoenen aan. Daarmee was de toon gezet, de energie spatte ervan af.”

Mooie line-up van nationale en internationale travel managers
Samen met Aurélie Krau van Festive Road is Pimenta da Silva negen maanden bezig geweest een afwisselend programma neer te zetten. En met succes, getuige de laaiend enthousiaste reacties achteraf; deelnemers waren aangenaam verrast door de innovatieve opzet en de vaart van het programma. “We hadden een mooie line-up van nationale en internationale travel managers die hun best practises deelden. Daartoe behoorden UBS, EY, Daimler en Lumileds,” zegt Pimenta da Silva.

Deze big travel spenders lieten zien hoe je met behulp van Machine Learning zakenreisbudgetten beter kunt beheersen en dankzij Artificial Intelligence en Robotics het zakenreisprogramma kan verbeteren. Maar ook onderwerpen als de complexiteit uit business travel halen en het zorgen voor het mentale welzijn van reizigers stonden op het programma. Uiteraard konden op een locatie als B-Buildings start-ups en innovatie niet ontbreken. Door innovaties die elkaar in rap tempo opvolgen en disruptors zoals Airbnb en Uber is de zakenreisindustrie in een nieuwe fase beland.

“Dat vraagt om een frisse aanpak,” zegt Pimenta da Silva. “Travel managers, reisinkopers en onze indu­strie­partners zullen op een andere manier met zakenreizen aan de slag moeten gaan dan zij gewend waren. Tegen­gestelde meningen leiden tot nieuwe inzichten. De posi­tieve feedback die wij na de conferentie hebben gekregen, laat zien dat onze missie: RE-think de manier waarop zakenreizen worden gemanaged, geslaagd is.”

Manuschka
Door: | manuschka[at]zakenreis.nl
Manuschka Hundepool is hoofdredacteur en uitgever van Zakenreis.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….