Home / Travel management / Travel managers willen strategisch opereren

Travel managers willen strategisch opereren

Travel managers willen strategisch opereren

Bijna iedere travel manager zou een strategische rol willen spelen in het eigen bedrijf of de organisatie. Maar het ontbreekt aan de juiste (leer)middelen, waardoor zij/hij denkt deze rol niet optimaal te kunnen vervullen.

Dit is een van de bevindingen uit een live poll onder deelnemers aan de onlangs gehouden ACTE Global’s ACTE ABROAD Summit in Rio de Janeiro.

Het onderzoek bracht het volgende aan het licht:
• Een overweldigende meerderheid (97  procent) van de ondervraagden is van mening dat de travel manager eerst en vooral de productiviteit van de corporate traveller voor ogen moet hebben – resulterend in het steeds beter nakomen van het reisbeleid en afnemende kosten voor zijn bedrijf.
• Maar, en dit is opmerkelijk, zo’n 94 procent van de ondervraagden denkt niet over voldoende (leer)middelen te beschikken om daadwerkelijk de gewenste strategische positie in het bedrijf te kunnen innemen.
• Als gevolg hiervan willen travel managers meer training krijgen in het bereiken van hogere managementfuncties (het zogenoemde C-Level, waarbij C voor Chief staat), traveller engagement (30 procent) en geldbesparing (18 procent).

“Inkopers van reizen spelen een uiterst belangrijke rol in het behalen van de gewenste bedrijfsresultaten,” zegt Greeley Koch (zie foto), de uitvoerend directeur bij ACTE Global. “Ze willen nog meer vaardigheden ontwikkelen die een positief effect kunnen hebben op het reisprogramma, het bedrijf en de kosten.”

De ACTE ABROAD Summit vond in augustus plaats in het Prodigy Hotel Santos Dumont op de internationale luchthaven van Rio de Janeiro. Er waren 300 deelnemers die konden participeren in meer dan veertig themadiscussies.

 

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
KLM koopt Jet Airways uit

KLM koopt Jet Airways uit

17/01/2020

Jet Airways wil haar activiteiten en bezittingen op Schiphol verkopen aan KLM. Het gaat onder meer om kantoorruimte, een Boeing 777-300ER en marketing van de failliete Indiase carrier. KLM aast…

APG bestaat vijftig jaar

APG bestaat vijftig jaar

16/01/2020

APG Air Agencies viert deze maand haar 50-jarig bestaan. APG is een mondiale organisatie van general sales agents voor airlines. Van de ongeveer duizend maatschappijen die er bestaan, zijn 170…

AA zet Boeing 787 in ex AMS

AA zet Boeing 787 in ex AMS

16/01/2020

American Airlines is begonnen met het inzetten van de Boeing 787-8 Dreamliner van Amsterdam naar de hub in Philadelphia (PHL). De introductie betekent een toename van de capaciteit met ruim…