
Bijna iedere travel manager zou een strategische rol willen spelen in het eigen bedrijf of de organisatie. Maar het ontbreekt aan de juiste (leer)middelen, waardoor zij/hij denkt deze rol niet optimaal te kunnen vervullen.
Dit is een van de bevindingen uit een live poll onder deelnemers aan de onlangs gehouden ACTE Global’s ACTE ABROAD Summit in Rio de Janeiro.
Het onderzoek bracht het volgende aan het licht:
• Een overweldigende meerderheid (97 procent) van de ondervraagden is van mening dat de travel manager eerst en vooral de productiviteit van de corporate traveller voor ogen moet hebben – resulterend in het steeds beter nakomen van het reisbeleid en afnemende kosten voor zijn bedrijf.
• Maar, en dit is opmerkelijk, zo’n 94 procent van de ondervraagden denkt niet over voldoende (leer)middelen te beschikken om daadwerkelijk de gewenste strategische positie in het bedrijf te kunnen innemen.
• Als gevolg hiervan willen travel managers meer training krijgen in het bereiken van hogere managementfuncties (het zogenoemde C-Level, waarbij C voor Chief staat), traveller engagement (30 procent) en geldbesparing (18 procent).
“Inkopers van reizen spelen een uiterst belangrijke rol in het behalen van de gewenste bedrijfsresultaten,” zegt Greeley Koch (zie foto), de uitvoerend directeur bij ACTE Global. “Ze willen nog meer vaardigheden ontwikkelen die een positief effect kunnen hebben op het reisprogramma, het bedrijf en de kosten.”
De ACTE ABROAD Summit vond in augustus plaats in het Prodigy Hotel Santos Dumont op de internationale luchthaven van Rio de Janeiro. Er waren 300 deelnemers die konden participeren in meer dan veertig themadiscussies.
