Home / Travel management / RE-conferentie begonnen

RE-conferentie begonnen

RE-conferentie begonnen

In de B-buildings te Amsterdam is de Netherlands Business Travel Conference RE begonnen, waar veel travel managers van grote bedrijven aan deelnemen. Centraal staat de vraag hoe bedrijven de jongste technologie kunnen aanwenden voor hun zakenreizigers.

RE wordt georganiseerd door de NATM. ‘We hebben de eerste duidelijke initiatieven gezien die demonstreren hoe de jongste technologie de manier waarop we reizen managen verandert,’ zei de organisatie bij de inleiding. Aan bod kwamen onder meer artificial intelligence (AI), blockchain en robotics process automation (RPA).

Nieuwe technologie moet worden ingezet om de zakenreis minder complex worden, betoogde Bernd Burkhardt, travel manager van Daimler. De Duitse autofabrikant (onder meer van de Mercedes) minimaliseert zelf het aantal processen van haar zakenreizigers, door alle onderdelen virtueel te betalen.

Mark Cuschieri, Global Travel Lead van het Zwitserse bankconcern UBS, betoogde dat het bij een zakenreis niet gaat om ‘traveler centricity’, maar ‘traveler considerate’, met andere woorden: de zakenreiziger moet weliswaar centraal staan, maar er zijn ook factoren die buiten haar of hem om een rol spelen. Bij UBS zijn data heel belangrijk, zei Cuschieri. ‘Vanaf het moment van boeken moet je reizigersgedrag sturen en als travel manager proactief handelen.

Sturing door informatie
Darren Hall van EY (Ernst & Young) zei dat het gedrag van de zakenreiziger kan worden beïnvloed door informatie te versturen, bijvoorbeeld dat zij/hij vaccinatie moet regelen en met het boeken van  vluchten en hotels niet tot het laatste moment moet wachten, want dan liggen de tarieven meestal hoger.

‘Hoe gaan we om met verandering,’ was de vraag die RE vanmorgen stelde. ‘Sommigen verzetten zich ertegen, anderen passen zich aan, weer anderen staan te juichen. In tijden van disruptieve verandering, hebben we professionals nodig met een soepel denkvermogen, mensen die het aandurven hun comfort zone te verlaten en niet meteen oordelen.”

“We hebben mensen nodig die de wereld uit een nieuw perspectief bekijken en van problemen kansen maken. We hebben mensen nodig die in actie komen en niet bang zijn om te falen,” aldus RE.

 

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft vanaf 2002 over de luchtvaart en reiswereld, voor diverse media. Sinds 2007 is hij verbonden aan Zakenreis.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
City Connection van NH 

City Connection van NH 

14/11/2019

De NH Hotel Group heeft een nieuw product gelanceerd: City Connection. Gasten kunnen zo gebruik maken van diensten van alle hotels van de keten in de stad van verblijf. Voor…

KLM past order Embraer aan

KLM past order Embraer aan

14/11/2019

KLM heeft de eerdere bestelling van 35 Embraer-toestellen, bestemd voor KLM Cityhopper, aangepast. Er is nu sprake van 21 ‘firm orders’, zes meer dan aanvankelijk. De andere 14 zijn opties….

Directe Eurostar in april 2020

Directe Eurostar in april 2020

13/11/2019

Vanaf het voorjaar van 2020 zal de Eurostar zonder overstap rijden tussen Amsterdam en Londen. Afgaande op de online dienstregeling zal op 6 april de eerste directe trein over het…

Bewust reizen op BTS 2020

Bewust reizen op BTS 2020

12/11/2019

Tijdens de jaarlijkse Business Travel Show, in februari 2020, zal ‘bewust reizen’ een van de hoofdthema’s zijn, zo heeft de BTS bekendgemaakt. Is het tijd voor een ‘ethisch reisprogramma’ voor…