AirPlus International neemt BCC Corporate (BCCC) over, de Belgische verdeler van Visa en MasterCard voor bedrijven. Dit hebben de twee partijen donderdag bekendgemaakt.
BCCC is een dochteronderneming van de Alpha Card Group. AirPlus, een internationale aanbieder van betaaloplossingen voor zakenreizen, zegt dat de overname deel uitmaakt van de groeistrategie in Europa, ‘die de nadruk legt op virtuele en mobiele betaaloplossingen.’
AirPlus International, waarvan Lufthansa de enige aandeelhouder is, verwacht de transactie af te ronden in het tweede kwartaal van 2017. Door de overname krijgen de klanten van BCCC toegang tot alle betaaloplossingen voor zakenreizen van AirPlus.
Onder BCCC vallen 100.000 zakelijke creditcards. Samen met de 500.000 creditcards van AirPlus zal dit ‘leiden tot een makkelijke, volledige en eenvoudig schaalbare oplossing voor alle gezamenlijke klanten’, aldus AirPlus.
Rapportagetools
“Het volledige betalingsproces aan klantzijde, van creditcard, centrale facturatie, reisverzekering, virtuele betaaloplossingen tot rapportagetools en wereldwijde servicemogelijkheden, wordt dan gedekt door één enkele leverancier,” zegt AirPlus in een verklaring.
“De nationale en internationale klanten van BCCC die te maken krijgen met verschillende regels en systemen afhankelijk van waar ze zich bevinden, krijgen toegang tot de geïntegreerde product- en dienstenportfolio van AirPlus. Daarnaast wordt ook aan de vereisten van de lokale klanten voldaan: zakelijke creditcards blijven namelijk de favoriete betaalmethode van Belgische zakenreizigers.”
Patrick W. Diemer, voorzitter van de Raad van Bestuur van AirPlus International zegt: “Onze sector hervormt snel als reactie op de recente wetgeving rond afwikkelingsvergoedingen, de interchange fees. Het huidige samenraapsel van plaatselijke regels en oplossingen is te ingewikkeld. Er is een duidelijke nood aan een internationale oplossing met gestandaardiseerde producten en processen. Daarom komt deze overeenkomst precies op het juiste moment voor onze klanten: het is de beste manier om hen te helpen efficiënt zaken te doen in heel Europa, door hen een volledige oplossing aan te bieden en een duidelijk prijsmodel. Deze overname zal ons helpen ons walking card volume te verhogen tot 3,5 miljard euro tegen 2020.”
