American Express en HRS hebben de hotelreservering en de betaling voor corporate customers gekoppeld in één business travel account. Greeley Koch, vp marketing van HRS, geeft tegen Zakenreis hoog op over de samenwerking.
‘Met nieuwe technologie en de integratie van de services vereenvoudigen American Express en HRS de hotelrekening voor zakelijke klanten via een automatisch end-to-end proces,’ zegt Koch tijdens de GBTA-conferentie in München.
American Express kende al de Business Travel Account (BTA), die wordt beheerd door de Travel Management Company van het desbetreffende bedrijf. Er is nu een koppeling in de BTA gekomen met HRS (Hotel Reservation Service), een van de marktleiders op het gebied van zakelijke hotelreserveringen.
Een derde van de uitgaven tijdens een zakenreis gaat op aan hotels, zo rekent HRS voor, maar de gehanteerde methodes om de kosten te verrekenen waren volgens het bedrijf te ingewikkeld. Samen met American Express biedt HRS nu onder meer het product Invisible Pay aan: de facturen voor hotelovernachtingen verschijnen automatisch in de account voor reisuitgaven van een onderneming.
In de BTA zijn ook al veel andere uitgaven van de zakenreis verwerkt. American Express zegt dat de BTA nu ruwweg tweederde van alle kosten, met name vluchten/ treinreizen en hotelovernachtingen, kan omvatten. ‘En het gebruik is eenvoudig,’ zegt Koch, ‘je hebt er maar twee clicks voor nodig.’
