Home / Travel management / Nieuwe bestuursleden NATM

Nieuwe bestuursleden NATM

Nieuwe bestuursleden NATM

De Nederlandse Associatie voor Travel Management (NATM) heeft woensdag, tijdens haar algemene ledenvergadering en vooruitlopend op de bestuurswisseling in april 2021, twee nieuwe bestuursleden gekozen. Om de continuïteit van het bestuur te borgen, treden direct member Inge Kuijpers (MSD) en allied member Martin Wijlens (Safeture) per direct toe.

De brancheorganisatie voor travel management bestaat hierdoor tijdelijk uit vijf bestuursleden. Tot april 2021 blijven Stefan van Sliedregt (JDE) aan als voorzitter, Erik Tangelder (RAI) als penningmeester en Ceyhan Dulkadir (Amadeus) als secretaris.

Het bestuur wordt voor een periode van drie jaar gekozen, met voor direct members de mogelijkheid tot drie jaar verlenging. De dagelijkse organisatie en belangenbehartiging van de NATM is sinds mei 2014 in handen van managing director Odete Pimenta da Silva.

Vanaf april 2021 zal de NATM weer teruggaan naar een driekoppig bestuur en worden de functies officieel toegewezen. Van Sliedregt en Dulkadir hebben in april 2021 hun maximale termijn van zes jaar als bestuurslid volbracht en zullen terugtreden. De functie van NATM-voorzitter wordt altijd ingevuld door een zogeheten direct member, iemand die in het dagelijkse leven verantwoordelijk is voor het travel management bij een bedrijf, een non-profit organisatie of de overheid.

Online-events
De NATM is 48 jaar geleden opgericht als branchevereniging voor travel managers en zakenreisinkopers. “Onze voorkeur ligt bij fysieke bijeenkomsten, de leden laten weten dat zij face-to-face ontmoetingen prefereren,” zegt Odete Pimenta da Silva. Maar de noodzaak om de belangen van het reizende bedrijfsleven te vertegenwoordigen, is tijdens de coronacrisis groter dan ooit. Zolang fysiek ontmoeten niet mogelijk is, zijn we daarom actief met online-events. In maart zijn wij online begonnen met de wekelijkse ‘NATM Buyer Huddle’ – een besloten en informele sessie voor onze Direct Members, travel managers en zakenreisinkopers van bedrijven. Daarnaast hebben wij – in diverse formats – een groot aantal online-events georganiseerd voor direct members, prospect direct members, allied members en collega’s van deze industrieleden. Al met al gaat het sinds de lockdown in maart om één live event en 43 virtuele events: 18 NATM Buyer Huddles, 8 InnerCircle Sessions, 2 workshops over de ‘Permissible Travel Framework’ en 15 tweewekelijkse sessies met een externe spreker.”

Manuschka
Door: | manuschka[at]zakenreis.nl
Manuschka Hundepool is hoofdredacteur en uitgever van Zakenreis.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….