Home / Travel management / Nieuwe bestuursleden NATM

Nieuwe bestuursleden NATM

Nieuwe bestuursleden NATM

De Nederlandse Associatie voor Travel Management (NATM) heeft woensdag, tijdens haar algemene ledenvergadering en vooruitlopend op de bestuurswisseling in april 2021, twee nieuwe bestuursleden gekozen. Om de continuïteit van het bestuur te borgen, treden direct member Inge Kuijpers (MSD) en allied member Martin Wijlens (Safeture) per direct toe.

De brancheorganisatie voor travel management bestaat hierdoor tijdelijk uit vijf bestuursleden. Tot april 2021 blijven Stefan van Sliedregt (JDE) aan als voorzitter, Erik Tangelder (RAI) als penningmeester en Ceyhan Dulkadir (Amadeus) als secretaris.

Het bestuur wordt voor een periode van drie jaar gekozen, met voor direct members de mogelijkheid tot drie jaar verlenging. De dagelijkse organisatie en belangenbehartiging van de NATM is sinds mei 2014 in handen van managing director Odete Pimenta da Silva.

Vanaf april 2021 zal de NATM weer teruggaan naar een driekoppig bestuur en worden de functies officieel toegewezen. Van Sliedregt en Dulkadir hebben in april 2021 hun maximale termijn van zes jaar als bestuurslid volbracht en zullen terugtreden. De functie van NATM-voorzitter wordt altijd ingevuld door een zogeheten direct member, iemand die in het dagelijkse leven verantwoordelijk is voor het travel management bij een bedrijf, een non-profit organisatie of de overheid.

Online-events
De NATM is 48 jaar geleden opgericht als branchevereniging voor travel managers en zakenreisinkopers. “Onze voorkeur ligt bij fysieke bijeenkomsten, de leden laten weten dat zij face-to-face ontmoetingen prefereren,” zegt Odete Pimenta da Silva. Maar de noodzaak om de belangen van het reizende bedrijfsleven te vertegenwoordigen, is tijdens de coronacrisis groter dan ooit. Zolang fysiek ontmoeten niet mogelijk is, zijn we daarom actief met online-events. In maart zijn wij online begonnen met de wekelijkse ‘NATM Buyer Huddle’ – een besloten en informele sessie voor onze Direct Members, travel managers en zakenreisinkopers van bedrijven. Daarnaast hebben wij – in diverse formats – een groot aantal online-events georganiseerd voor direct members, prospect direct members, allied members en collega’s van deze industrieleden. Al met al gaat het sinds de lockdown in maart om één live event en 43 virtuele events: 18 NATM Buyer Huddles, 8 InnerCircle Sessions, 2 workshops over de ‘Permissible Travel Framework’ en 15 tweewekelijkse sessies met een externe spreker.”

Manuschka
Door: | manuschka[at]zakenreis.nl
Manuschka Hundepool is hoofdredacteur en uitgever van Zakenreis.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Europese luchttaxi op komst

Europese luchttaxi op komst

22/01/2021

Een Europees programma rond drones wil vanaf volgend jaar proeven doen met vliegende taxi’s, zonder piloot. Nederland is betrokken bij het project, dat “een veilige integratie van drones in een…

Sneltest UK ook op Eurostar

Sneltest UK ook op Eurostar

22/01/2021

Reizigers die vanaf zaterdag per Eurostar vanuit het Verenigd Koninkrijk naar Nederland willen, moeten voordat ze op de trein stappen een sneltest ondergaan. Dit heeft minister Cora van Nieuwenhuizen van…

Minister negeert bede KLM

Minister negeert bede KLM

21/01/2021

Voor KLM-crew wordt vooralsnog geen uitzondering gemaakt bij de verplichte sneltest die vanaf 23 januari ingaat. Dit heeft minister Cora van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat) donderdag gezegd in de Tweede…

Nieuwe ontslaggolf bij KLM 

Nieuwe ontslaggolf bij KLM 

21/01/2021

KLM schrapt 800 tot 1.000 banen, bovenop de reductie met 5.000 banen in 2020. Het bedrijf zegt dat herstel langer duurt dan verwacht. In de nieuwe saneringsronde zijn het vliegverbod…