
Tijdens de algemene ledenvergadering van de Nederlandse Associatie voor Travel Management (NATM) eind april, is een nieuw bestuur gekozen. Inge Kuijpers (MSD) werd gekozen tot voorzitter (foto links).
Met ingang van de ALV is de NATM weer teruggaan naar een driekoppig bestuur. Om de continuïteit te waarborgen, bestond de branchevereniging voor travel management tijdelijk uit vijf bestuursleden.
Lydia de Kousemaeker (Fujifilm Europe) is gekozen tot nieuw bestuurslid in de functie van secretaris (foto rechts). Met meer dan 15 jaar ervaring als zakenreisinkoper en tevens 15 jaar lid van de NATM, is zij bereid haar expertise in te zetten voor de branchevereniging.
Inge Kuijpers (MSD) werd gekozen tot voorzitter. De functie van NATM-voorzitter wordt altijd ingevuld door een zogeheten Direct Member, iemand die verantwoordelijk is voor het travel management bij een bedrijf, een non-profit organisatie of de overheid. Kuijpers was afgelopen november al toegetreden tot het NATM-bestuur.
Hetzelfde geldt voor Martin Wijlens van het Zweedse securitybedrijf Safeture AB, het derde bestuurslid (foto linksonder). Hij heeft de rol van penningmeester op zich genomen.
Er werd tijdens de bestuurswisseling ook afscheid genomen van Stefan van Sliedregt (JDE) als voorzitter, Erik Tangelder (RAI) als penningmeester en Ceyhan Dulkadir (Amadeus) als secretaris.
Het bestuur wordt voor een periode van drie jaar gekozen, met de mogelijkheid tot drie jaar verlenging. De dagelijkse organisatie en belangenbehartiging van de NATM blijft in handen van managing director Odete Pimenta da Silva.
Corporate Travel Symposium
Een van de activiteiten waar Pimenta da Silva zich – in samenwerking met haar branchecollega’s – de komende maanden mee zal bezighouden, is de organisatie van het Corporate Travel Symposium. Het evenement heeft als thema ‘Focus op de nieuwe realiteit’ en vindt plaats op 10 november op de Breda University. Het is een uniek samenwerkingsverband tussen de NATM, CORTAS, de BATM en de Breda University of Applied Sciences (BUas). Vóór de coronapandemie organiseerde iedere vereniging zijn eigen jaarlijkse grote bijeenkomst. Hetzelfde geldt voor BUas, dat traditiegetrouw in juni een zakenreis- en luchtvaartsymposium hield. Maar tijdens de coronapandemie is alles anders, dus besloten de zakenreisverenigingen om één groots gezamenlijk evenement te organiseren. Het wordt een dagvullend programma met inspirerende sprekers, volop interactie en uiteraard ook netwerkmogelijkheden. De focus op de nieuwe realiteit rondom travel management zal vanuit het perspectief van alle stakeholders aan de orde komen. De reguliere (online) bijeenkomsten van de zakenreisverenigingen blijven wel afzonderlijk plaatsvinden.
