Home / Travel management / NATM Actueel: betaalbaar vliegproduct, maar niet tegen elke prijs

NATM Actueel: betaalbaar vliegproduct, maar niet tegen elke prijs

NATM Actueel: betaalbaar vliegproduct, maar niet tegen elke prijs

Transavia heeft een nieuwe koers ingezet met meer aandacht voor de zakelijke reiziger. Niet voor niets was Roy Scheerder, commercieel directeur bij Transavia, gastheer en spreker op de NATM-bijeenkomst vorige maand.

Transavia wil volgend zomerseizoen fors groeien en verhoogt de capaciteit met 450.000 stoelen. De extra capaciteit wordt vooral ingezet om frequenties op lijndiensten naar de belangrijkste zakelijke steden­bestemmingen te verhogen en geeft de passagier meer keus en flexibiliteit. “Wij hebben niet zoals moederbedrijf KLM frequenties van drie à vier vluchten per dag,” zegt Scheerder. “Maar dat neemt niet weg dat wij schema’s bieden die voor zakenreizigers interessant zijn. Rotterdam The Hague Airport wordt nog meer de spil in ons zakelijke netwerk. Zo gaan de bestemmingen Boedapest, Rome, Wenen en Berlijn naar twee vluchten per dag. Vanaf Eindhoven Airport groeit het aantal vluchten naar Kopenhagen van vijf naar twaalf keer per week en naar Barcelona van acht naar twaalf vluchten per week. Tussen Amsterdam en Parijs Orly hebben passagiers inmiddels keuze uit twaalf vluchten per week. Daarnaast kijken we nog naar een aantal nieuwe bestemmingen.”
Vluchten van Transavia zijn sinds vorige maand ook te boeken in het Global Distribution Systeem (GDS) Travelport en op 22 oktober gaat de maatschappij live in Amadeus. “Zakenreizigers zijn op zoek naar een vliegproduct dat betaalbaar is, maar niet tegen elke prijs,” zegt Scheerder. “Buiten onze aantrekkelijke basisticketprijs bieden wij tegen betaling additionele producten en diensten die passa­giers naar wens kunnen afnemen. Om Transavia ook op de grond aantrekkelijker te maken voor zakenreizigers hebben wij in september Fast Track Security geïntroduceerd. Dit staat voor snelle grenspassage op de luchthavens van Eindhoven, Rotterdam, Lyon en Orly. Op Schiphol is dit helaas nog niet mogelijk, maar daarover zijn we in gesprek. Ook nieuw is onze mobiele boardingpass met Passbook-functionaliteit. En er komt nog meer aan. Zo is het binnenkort mogelijk om een eigen account aan te maken op onze website, waardoor contactgegevens automatisch worden ingevuld bij het boeken en passagiers vluchtdetails kunnen zien. Met al deze vernieuwingen wil Transavia ook voor de zakelijke markt een aantrekkelijke optie zijn.”

Nieuwe website en nieuw logo voor NATM
Deze maand heeft de NATM haar vernieuwde website www.natm.nl gelanceerd. Een project dat de website-commissie – bestaande uit NATM-voorzitter Irma Rinkel (Bluewater) en Teresa Moriana (Optiver) – heel wat hoofd­brekens en vrije tijd heeft gekost. Maar het resultaat mag er zijn. “Onze doelstellingen waren duidelijk: we wilden verfrissen, vernieuwen, onderscheiden en professionaliseren,” lichten zij toe. “Het allerbelang­rijkste doel was echter het verbinden van de leden.
Dat is de reden waarom wij bewust hebben gekozen voor een forum, dat de mogelijkheid tot interactie biedt. We willen alle leden betrekken bij de NATM en iedereen een stem geven. Dit onderdeel is uitsluitend toegankelijk voor leden van de NATM.”

Andere pagina’s die uitsluitend toegankelijk zijn voor leden, zijn de online directory en de downloads.
Deze zijn gevuld met voorbeelden van travel policies, presentaties, white papers, RFP’s, maar ook de statuten van de NATM. “We willen de NATM neerzetten als kenniscentrum en hier onze meerwaarde laten zien,” zegt Moriana. Verder kunnen leden via het forum eenvoudig contact met elkaar zoeken en kennis delen. Daarnaast kunnen zij zich uitleven door hun eigen profiel te customizen. Kortom: het moet een echte community worden. Een website is een dynamisch proces; we zullen doorgaan met verbeteren en nieuwe functionaliteiten toevoegen. Hierin nemen wij de feedback van onze leden mee opdat het een website wordt, gedragen door en gemaakt voor onze leden.

Behalve de website heeft ook het logo van de NATM een opfrisbeurt gehad. “Het logo is opgebouwd uit de kleuren van de Nederlandse vlag, we zijn immers een Nederlandse organisatie,” zegt Rinkel. “Maar het zijn ook de kleuren van land, denk aan het stoffige rood van de woestijn, het wit van de lucht en het blauw van water. Het logo staat symbool voor de cirkel van de professional om de zakenreiziger heen. Het geheel symboliseert de NATM als het kompas voor eenieder die in deze branche opereert.”

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Accor doet plastic in de ban

Accor doet plastic in de ban

24/01/2020

Accor wil binnen drie jaar alle plastic wegwerpartikelen voor de eigen hotelgasten verbannen en vervangen door duurzaam materiaal. De hotelgroep sluit hiermee aan bij het Global Plastics Initiative van de…

Air France vermijdt Wuhan

Air France vermijdt Wuhan

23/01/2020

Air France heeft de vluchtuitvoering naar Wuhan opgeschort wegens de uitbraak van het coronavirus in deze Chinese stad. De Franse partner van KLM is de enige Europese carrier die een…

Tempo: nieuw merk bij Hilton

Tempo: nieuw merk bij Hilton

22/01/2020

Hilton heeft een nieuw merk in de markt gezet onder de naam Tempo. De Amerikaanse keten heeft er niet bij gezegd waar en wanneer het eerste Tempo-hotel open gaat. Hilton…