Home / Travel management / Mondiale hotelrating ACTE

Mondiale hotelrating ACTE

Mondiale hotelrating ACTE

ACTE heeft een mondiale rating voor hotels gericht op zakenreizigers gelanceerd. De organisatie zegt hiermee een universele standaard te willen introduceren voor de zakenmarkt.

Het programma heet ACTE-BCHA (Business Conference Hotel Accreditation). Hotels kunnen zich tegen een jaarlijkse fee accrediteren en al hun gegevens en tarieven invoeren. ACTE laat onafhankelijke tests uitvoeren om te kijken of de data van de hotels kloppen. De organisatie koerst op 10.000 aangesloten hotels in 2020.

Greeley Koch, de executive director van ACTE Global en het hoofd van de supervisory board van ACTE-BCHA, zegt in een verklaring: “De nu bestaande ratings zijn gericht op de leisure markt. Zakenreizigers willen vooral weten of er een goed business centre in het hotel is, safes voor laptops, conferentiecentra, roomservice, een fitnesscentrum, een veilige omgeving et cetera. Ons nieuwe rating systeem wil dit standaardiseren.”

ACTE-BCHA zal opereren vanuit de Duitse stad Bad Honnef, vlakbij Bonn en heeft Winfried Barczaitis (foto boven dit artikel) aangesteld als CEO.

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft sinds 2007 voor Zakenreis over de luchtvaart en reiswereld

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Vrij reizen in Europa na 1 juli

Vrij reizen in Europa na 1 juli

18/06/2021

Reizen vanuit Nederland naar de meeste andere Europese staten is vanaf 1 juli weer mogelijk, met een digitaal corona-certificaat, dankzij de hoge vaccinatiegraad en gratis coronatesten. Dit heeft de regering…

Deal GBT en IAG verlengd

Deal GBT en IAG verlengd

18/06/2021

American Express Global Business Travel (GBT) heeft haar overeenkomst over distributie met BA en Iberia, beide lid van IAG, verlengd. De drie partners werken nauw samen op het gebied van…

KLM Open weer Dutch Open

KLM Open weer Dutch Open

17/06/2021

KLM heeft zich na 17 jaar teruggetrokken als hoofdsponsor en naamgever van het jaarlijkse golftoernooi in Nederland, dat in september daarom wordt gehouden onder de oude naam: Dutch Open. KLM…

Ook magazine AA verdwijnt

Ook magazine AA verdwijnt

16/06/2021

Het inflight magazine van American Airlines (AA) stopt, als gevolg van de toenemende invloed van mobiele technologie en de voordelen van een omnichannel-aanpak. De pandemie gaf de genadeklap vanwege mogelijk…

Lufthansa verkoopt AirPlus

Lufthansa verkoopt AirPlus

16/06/2021

Lufthansa wil de betaalkaart voor zakenreizen, AirPlus, verkopen. Hetzelfde geldt voor de grondafhandeling, terwijl de divisie onderhoud deels in de aanbieding gaat. Het Duitse bedrijf hoopt zo zijn financiën weer…