Home / Travel management / Meeste zakenreizigers tevreden

Meeste zakenreizigers tevreden

Meeste zakenreizigers tevreden

De meeste zakelijke reizigers zijn tevreden over de reizen die zij voor hun werk maken. Dit blijkt uit het GBTA Business Traveler Sentiment Index Global Report, in samenwerking met American Express. Het onderzoek richt zich op hoe zakenreizigers hun reis ervaren en hoe deze gevoelens hun reisgedrag beïnvloeden.

Uit het onderzoek blijkt dat meer dan driekwart (77 procent) van de zakelijke reizigers zegt dat ze met hun zakenreizen in staat zijn hun vooraf gestelde doelen te behalen. Degenen met onprettige reiservaringen geven aan dat de volgende punten verbeterd kunnen worden: betere Wi Fi-toegang (46 procent), duidelijkere doelstellingen (42 procent), meer tijd met klanten (40 procent) en een hoger budget om de reis uit te breiden (37 procent).

Meer dan de helft van de respondenten (51 procent) geeft aan dat zij tijdens een vlucht liever iets anders doen dan werken. Vooral Japanners (61 procent), Australiërs (60 procent) en babyboomers zijn deze mening toegedaan. De reizigers die wel willen werken tijdens een vlucht storen zich aan een gebrek aan stroompunten (72 procent). Ook vinden de doorwerkers de maatvoering van de zitplaats onvoldoende (68 procent) en ook vindt een ruime meerderheid (67 procent) het opklaptafeltje te klein. USB-aansluitingen worden gemist door 65 procent van de werkende reizigers.

“Zakenreizen zijn een motor voor allerlei andere branches, het is daarom belangrijk dat bedrijven hun reizigers duidelijke doelen stellen en middelen ter beschikking stellen om van de reis een succes te maken,” zegt algemeen directeur en COO van GBTA Michael W. McCormick. “In een tijdperk van consolidatie en recordwinsten van reisleveranciers, is het vanzelfsprekend om ook te investeren in de klantervaring. Innovatieve nieuwe producten kunnen leiden tot een hogere productiviteit voor zakenreizigers, waardoor ook de branche verder kan groeien.”

Deeleconomie
Het onderzoek heeft ook het reisbeleid van grote ondernemingen onder de loep genomen. Wat opvalt is dat reisopties van de deeleconomie nog niet breed worden benut. Transfer oplossingen zoals Uber zijn bij 44 procent van de bedrijven opgenomen in het reisbeleid, het delen van een woning (Airbnb) een stuk minder: 28 procent. De diensten hebben echter nog een grote onbekendheid bij zakenreizigers meer dan twintig procent van de reizigers is er niet zeker van dat deze opties door de werkgever zijn toegestaan. Ook zijn er geografische verschillen. Ook blijken jongere zakenreizigers eerder geneigd van deze opties gebruik te maken dan de oudere generatie.

Lenneke Bosman
Door: | lenneke[at]zakenreis.nl | volg mij via @ lenneke_ZR
Lenneke Bosman schrijft sinds 2008 over de luchtvaart- en reiswereld. Met een achtergrond in de marketing van historische luchtvaart heeft zij ook ervaring opgedaan in de meetings- & incentivesbranche.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Garuda zet A330-900neo in

Garuda zet A330-900neo in

13/10/2019

Garuda Indonesia zet vanaf 12 december de Airbus A330-900neo in op de route tussen Bali en Amsterdam. Eerder was nog sprake van een Boeing 777, maar de airline heeft de…

Listeria op KLM-vluchten?

Listeria op KLM-vluchten?

11/10/2019

Geserveerde vleeswaren in de business class van KLM waren mogelijk besmet met de listeriabacterie. Dit heeft KLM naar buiten gebracht. De airline heeft direct ingegrepen en de verdachte producten verwijderd…

Leonardo Royal officieel open

Leonardo Royal officieel open

11/10/2019

Het Leonardo Royal Hotel Amsterdam is gisteren officieel geopend. Sinds april waren de deuren al open voor gasten. Het hotel maakt deel uit van de Israëlische Fattal Hotel Group, die…

Kickstart voor AI in Nederland

Kickstart voor AI in Nederland

10/10/2019

Vijf Nederlandse bedrijven, waaronder KLM, willen AI in Nederland een impuls geven met het verder ontwikkelen van technologie op het gebied van kunstmatige intelligentie. Daartoe hebben Ahold Delhaize, ING, KLM,…

BP ruilt CWT in voor Egencia

BP ruilt CWT in voor Egencia

09/10/2019

BP heeft Egencia gekozen als nieuwe travel management company voor het wereldwijde zakenreisbeleid van de Britse multinational. Het contract met CWT is opgezegd. Egencia, een dochteronderneming van de Amerikaanse Expedia…

KLM is 100, hoe nu verder?

KLM is 100, hoe nu verder?

08/10/2019

KLM vierde gisteren op grootse wijze haar eeuwfeest en gaat vandaag verder met een business-as-usual-mentaliteit. Maar zo ‘usual’ is de situatie niet. Topman Smith van Air France-KLM wil een strakkere…