
Grote bedrijven zoeken in toenemende mate externe consultancy hulp om hun zakenreizen te managen. Dit blijkt uit een onderzoek dat Areka Consulting heeft gepubliceerd tijdens de Business Travel Show, deze week in Londen.
Areka, een Franse onderneming, onderzocht de jaren 2017-2018 en constateert dat het aantal ‘strategische verbindingen’ tussen consultancies en corporates in deze periode is verdubbeld op het gebied van de zakelijke reis-strategie.
‘Historisch gezien focusten consultancy bedrijven zich op het leveren van besparingen bij traditionele TMC’s, bij online booking tools en bij vliegtickets en hotelboekingen,’ zegt Areka. ‘Vandaag de dag is de markt gericht op de end-to-end beleving en wat het reisprogramma kan opleveren in termen van waarde.’
Volgens Areka zijn de huidige zakelijke reisprogramma’s zo complex dat grote corporaties de hulp inroepen van consultancies die moet leiden tot ‘tastbare resultaten’ gedurende het hele programma.
Pascal Jungfer, de CEO van Areka Consulting zei op de BTS: “Het selecteren van de juiste partner is cruciaal. Het optimaliseren van de synergie tussen providers resulteert in een efficiëntere reis en tevredener klanten.”
