
De NDC API koppeling van Airtrade met de Lufthansa Group is sind vorige week ‘live.’ Gebruikers van de Airtrade applicaties hebben hiermee toegang tot het NDC Partner Programma van de Lufthansa Group.
De implementatie in de boekingstool voor agenten, FareFinder, geeft de gebruiker ‘een verrijkt aanbod van tarieven, meer keuzemogelijkheden en diverse gunstige Lufthansa Group voorwaarden,’ zegt Airtrade, onderdeel van de Nederlandse BCD Group, in een verklaring. NDC staat voor New Distribution Capability, ontwikkeld door IATA, de brancheorganisatie van airlines.
‘Onze klanten zijn met de NDC API integratie gemiddeld twintig tot vijftig euro per vliegticket voordeliger uit,’ zegt Jeroen Matron, de CEO van Airtrade. ‘Daarnaast hebben wij gezorgd voor een zogenaamde ‘end-to-end’ integratie, waardoor er in het proces voor onze klant niets verandert: geboekte vliegtickets zijn in de huisstijl van de klant en schemawijzigingen worden automatisch doorgegeven.’
Roberto Mamone, de General Manager Sales voor de Lufthansa Group Nederland zegt in de verklaring: ‘NDC vormt de kern van de toekomstige distributiestrategie van de Lufthansa Group en we zijn verheugd dat Airtrade, als een van onze grootste Nederlandse partners, de technologie geïntegreerd heeft.’
