Home / Travel management / Hotel loyalty kan middel zijn tegen out of policy booking

Hotel loyalty kan middel zijn tegen out of policy booking

Hotel loyalty kan middel zijn tegen out of policy booking

Veel corporate zakenreizigers blijven hun eigen travel managers frustreren door te boeken buiten de policy van het bedrijf om, vooral hotelkamers. In een rapport van IHG en Skift staat dat hotel loyalty programma’s een manier kunnen zijn om de reizigers weer ‘in het gareel’ te krijgen.

Travel managers van bedrijven willen het liefst dat de werknemers die op reis gaan zich houden aan de tools en partners die van te voren zijn bedacht. Maar menig zakenreiziger negeert dat. Volgens een raming van GBTA valt wereldwijd ten minste een op de drie geboekte overnachtingen buiten het corporate reisprogramma.

“Out-of-policy bookings maken het voor corporate travel managers lastig om zicht te houden op het reisbudget van de onderneming en in te staan voor de veiligheid van de werknemers,” staat in het rapport van de International Hotel Group en Skift.

Gemak
“Toch volharden veel zakenreizigers in hun gedrag, vaak uit gemak of kostenbesparing. Eenvoudig gezegd: het lijkt vaak makkelijker en goedkoper om consumentvriendelijke reistools te gebruiken, zoals een online travel agency of een metasearch website in plaats van het eigen reisplatform van de onderneming,” aldus het rapport.

IHG en Skift denken dat een betere integratie van hotel loyalty programma’s in het reisbeleid van ondernemingen kan helpen bij het bevorderen van business traveler compliance. Als er voor de zakenreiziger via het loyalty programma een ‘bonus’ staat tegenover het boeken van de hotels waarmee de onderneming normaal zaken doet, zal zij/hij eerder geneigd zijn dit te doen.

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft vanaf 2002 over de luchtvaart en reiswereld, voor diverse media. Sinds 2007 is hij verbonden aan Zakenreis.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Groene obligaties Schiphol

Groene obligaties Schiphol

03/04/2020

De Royal Schiphol Group heeft deze week ‘groene’ obligaties uitgegeven ter waarde van 750 miljoen euro. De uitgifte versterkt de eigen liquiditeitspositie ‘in deze buitengewone omstandigheden,’ zegt het bedrijf, onder…