Home / Travel management / Hotel loyalty kan middel zijn tegen out of policy booking

Hotel loyalty kan middel zijn tegen out of policy booking

Hotel loyalty kan middel zijn tegen out of policy booking

Veel corporate zakenreizigers blijven hun eigen travel managers frustreren door te boeken buiten de policy van het bedrijf om, vooral hotelkamers. In een rapport van IHG en Skift staat dat hotel loyalty programma’s een manier kunnen zijn om de reizigers weer ‘in het gareel’ te krijgen.

Travel managers van bedrijven willen het liefst dat de werknemers die op reis gaan zich houden aan de tools en partners die van te voren zijn bedacht. Maar menig zakenreiziger negeert dat. Volgens een raming van GBTA valt wereldwijd ten minste een op de drie geboekte overnachtingen buiten het corporate reisprogramma.

“Out-of-policy bookings maken het voor corporate travel managers lastig om zicht te houden op het reisbudget van de onderneming en in te staan voor de veiligheid van de werknemers,” staat in het rapport van de International Hotel Group en Skift.

Gemak
“Toch volharden veel zakenreizigers in hun gedrag, vaak uit gemak of kostenbesparing. Eenvoudig gezegd: het lijkt vaak makkelijker en goedkoper om consumentvriendelijke reistools te gebruiken, zoals een online travel agency of een metasearch website in plaats van het eigen reisplatform van de onderneming,” aldus het rapport.

IHG en Skift denken dat een betere integratie van hotel loyalty programma’s in het reisbeleid van ondernemingen kan helpen bij het bevorderen van business traveler compliance. Als er voor de zakenreiziger via het loyalty programma een ‘bonus’ staat tegenover het boeken van de hotels waarmee de onderneming normaal zaken doet, zal zij/hij eerder geneigd zijn dit te doen.

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft vanaf 2002 over de luchtvaart en reiswereld, voor diverse media. Sinds 2007 is hij verbonden aan Zakenreis.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Corona doodsteek voor HNA

Corona doodsteek voor HNA

21/02/2020

De Chinese overheid is van plan de verlieslijdende HNA Group te nationaliseren. HNA, met een reeks airlines in portefeuille en belangen in hotels en banken, sukkelde de afgelopen jaren al….

Kleine groei BCD Travel

Kleine groei BCD Travel

20/02/2020

Zakenreisorganisatie BCD Travel is in 2019 licht gegroeid, met een omzetstijging van één procent naar 27,5 miljard dollar, waarvan 10,9 miljard uit de omzet van partners. BCD Travel is onderdeel…

Air France-KLM: winst daalt

Air France-KLM: winst daalt

20/02/2020

Air France-KLM heeft over 2019 aanzienlijk minder winst gemaakt dan een jaar eerder. Zowel bij Air France als KLM daalden de resultaten. Voor de groep kromp de operationele winst met…