
American Express Global Business Travel heeft Green Compass ontwikkeld dat klanten kan helpen CO2-reductiedoelstellingen te behalen. Het biedt een ‘intuïtief dashboard’ aan travel managers om inzicht te krijgen in bepalende factoren van de uitstoot en te helpen bij het ‘identificeren van de beste acties’ om reisprogramma’s CO2-arm te maken.
Julie Avenel, vice-president van GBT Global Business Consulting zegt in een communiqué: “De wereld moet weer kunnen reizen en zakendoen en we willen bedrijven helpen om dit zo slim en duurzaam mogelijk te doen. Green Compass geeft reismanagers en belanghebbenden op het gebied van duurzaamheid het data-inzicht en de expertise die ze nodig hebben om het koolstofvrij maken van hun organisatie te begeleiden, en laat zien welke stappen ze kunnen nemen om de uitstoot te verminderen, terwijl ze blijven reizen. De meeste CO2-producten geven alleen aan wat de uitstoot is die door reizen wordt veroorzaakt. Met Green Compass kunnen bedrijven doelen stellen, vooruitgang bijhouden en actie ondernemen.”
De acties zijn afhankelijk van de reispatronen en zakelijke behoeften van een bedrijf, zegt GBT en kunnen bestaan uit het kiezen voor duurzame hotels, vliegen met vliegtuigen met een lagere uitstoot, het vervangen van vliegreizen door treinreizen, het inkopen van duurzame vliegtuigbrandstof (SAF) of CO2-compensatie. “GBC-consultants ontwikkelen vervolgens samen met de travelmanager een strategie om de beoogde emissiereducties te bereiken.”
GBT neemt klimaatverandering serieus. “In het kader van de wetenschappelijk onderbouwde en netto-nul-doelstellingen werkt GBT aan het beperken van de opwarming van de aarde om de meest catastrofale bedreigingen van klimaatverandering te voorkomen, zoals uiteengezet in het Klimaatakkoord van Parijs,” aldus het bedrijf.
Beeld © GBT
