Home / Travel management / Gezamenlijk congres CORTAS, ACTE en CAPA in Amsterdam

Gezamenlijk congres CORTAS, ACTE en CAPA in Amsterdam

Gezamenlijk congres CORTAS, ACTE en CAPA in Amsterdam

The Corporate Travel Association (CORTAS), waarin Nederlands grootste ‘travel spenders’ zijn verenigd, gaat samen met de wereldwijde travel management-vereniging ACTE (Association of Corporate Travel Executives) en het kenniscentrum voor de luchtvaart CAPA een congres in Amsterdam organiseren.

Van 26 tot 28 oktober 2016 bundelen de drie organisaties hun krachten, waarbij ACTE’s jaarlijkse Global Travel Conference (Europe) en CAPA’s World Aviation Summit worden samengevoegd tot een driedaags evenement in Amsterdam. CORTAS zal een rol spelen bij de inhoud van het programma.

Volgens Greeley Koch, ACTE’s executive director, is het een logische stap om beide evenementen te combineren, aangezien partijen dezelfde belangen hebben, terwijl zakenreisinkopers en leveranciers van zakenreisproducten beperkte tijd hebben om dergelijke bijeenkomsten te bezoeken.

“CAPA en ACTE hebben al aan verschillende programma’s wereldwijd samengewerkt,” zegt Peter Harbison, executive chairman van CAPA. ”Beide groepen delen gezamenlijke doelstellingen en een gezamenlijke visie. ACTE’s reputatie voor innovatie en educatieve programma’s voor hoger management sluit perfect aan op de diensten van CAPA, dat zich richt op de belangen van luchtvaart CEO’s en zakenreismanagers. Het combineren van deze twee jaarlijkse evenementen biedt op educatief gebied meer keuzemogelijkheden voor leden en klanten, terwijl de kansen om te netwerken voor inkopers en leveranciers worden vergroot.”

ACTE en CORTAS hebben al sinds 2009 een samenwerkingsverband en ACTE en CAPA bouwen voor het derde jaar aan een strategische alliantie.

“ACTE heeft CORTAS om support gevraagd voor dit mega-evenement en daar gaan wij graag op in,” zegt Herman Mensink, voorzitter van CORTAS. “ACTE zal alle logistieke- en marketingactiviteiten voor haar rekening nemen. Wij zullen ons als CORTAS met name gaan inzetten voor de educatieve content tijdens deze conference. Wij zijn bijzonder enthousiast om als belangrijke vertegenwoordiger van het Nederlandse zakenreissegment betrokken te zijn als officiële partner van dit unieke evenement in Amsterdam.”

De belangenorganisatie CORTAS (opgericht in 1997) heeft 22 in Nederland gevestigde bedrijven en organisaties als lid. Dat zijn grote, van oorsprong Nederlandse bedrijven zoals Shell, Unilever en Akzo Nobel, maar ook bijvoorbeeld Nike en Tommy Hilfiger, die hun Europese hoofdkantoor in Nederland hebben.

 

 

Manuschka
Door: | manuschka[at]zakenreis.nl
Manuschka Hundepool is hoofdredacteur en uitgever van Zakenreis.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Interim CEO bij Garuda

Interim CEO bij Garuda

06/12/2019

De  raad van commissarissen van Garuda Indonesia heeft Fuad Rizal benoemd tot waarnemend CEO, naast zijn huidige functie als directeur van finance & risk management van de airline. De aanstelling…

Z-Afrika pompt geld in SAA     

Z-Afrika pompt geld in SAA     

06/12/2019

De Zuid-Afrikaanse regering pompt 260 miljoen euro in het noodlijdende  South African Airways (SAA). De staatsmaatschappij is ook onder curatele gesteld. Vorige maand legde een grote staking SAA nog volledig…

Onderzoek nieuwe spoorlijnen

Onderzoek nieuwe spoorlijnen

06/12/2019

Er komen onderzoeken naar enkele nieuwe spoorverbindingen in Nederland. Het treinvervoer mag zich momenteel verheugen in een belangrijke impuls, ook onder zakelijke reizigers, als gevolg van de klimaatproblematiek. Nu het…

Weer staatslening Alitalia 

Weer staatslening Alitalia 

06/12/2019

De Italiaanse regering geeft Alitalia een nieuwe overheidslening, nu van 400 miljoen euro. De carrier, partner van KLM en Air France, is technisch failliet, maar kan via staatskrediet al twee…

Social media KLM in Japan

Social media KLM in Japan

05/12/2019

KLM heeft een nieuw servicekanaal geopend, gericht op de Japanse markt. Op het bestaande social media platform LINE wordt voortaan door KLM 24/7 service verleend aan Japanse klanten. Social media…