Home / Travel management / GBTA: inkopers boeken minder Lufthansa

GBTA: inkopers boeken minder Lufthansa

GBTA: inkopers boeken minder Lufthansa

Bijna de helft van de buyers heeft sinds de invoering van de DCC van Lufthansa minder tickets afgenomen bij de airline. Dat blijkt uit een nieuwe onderzoek van de Global Business Travel Association (GBTA).

De lufthansa Groep introduceerde op 1 september een toeslag van 16 euro per ticket voor elk ticket dat via een Global Distribution System (GDS) wordt aangeschaft. De GBTA heeft tussen 14 en 19 oktober wereldwijd een online-onderzoek uitgezet onder inkopers over die toeslag, daar hebben 434 buyers op gereageerd.

Volgens de GBTA gaf 42 procent van hen aan dat zij sinds de invoering van de zogenoemde distribution cost charge (DCC) minder tickets van Lufthansa hebben gekocht dan zij voorheen deden. Uit de enquête komt ook naar voren dat 93 procent van de ondervraagden op dit moment niet overweegt om direct op de site van Lufthansa te boeken en 39 procent zegt alternatieve carriers te zoeken. Slechts 2 procent van de ondervraagden heeft aangegeven wel direct bij Lufthansa te boeken om 16 euro te besparen.

“Wij geloven dat de strategie achter de boekingstoeslag averechts werkt,” zegt Michael McCormick, de executive director en COO van de GBTA. “De pogingen van Lufthansa om het distributiesysteem te fragmenteren door kunstmatig kosten toe te voegen, heeft niet gewerkt.”

Door:

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Garuda zet A330-900neo in

Garuda zet A330-900neo in

13/10/2019

Garuda Indonesia zet vanaf 12 december de Airbus A330-900neo in op de route tussen Bali en Amsterdam. Eerder was nog sprake van een Boeing 777, maar de airline heeft de…

Listeria op KLM-vluchten?

Listeria op KLM-vluchten?

11/10/2019

Geserveerde vleeswaren in de business class van KLM waren mogelijk besmet met de listeriabacterie. Dit heeft KLM naar buiten gebracht. De airline heeft direct ingegrepen en de verdachte producten verwijderd…

Leonardo Royal officieel open

Leonardo Royal officieel open

11/10/2019

Het Leonardo Royal Hotel Amsterdam is gisteren officieel geopend. Sinds april waren de deuren al open voor gasten. Het hotel maakt deel uit van de Israëlische Fattal Hotel Group, die…

Kickstart voor AI in Nederland

Kickstart voor AI in Nederland

10/10/2019

Vijf Nederlandse bedrijven, waaronder KLM, willen AI in Nederland een impuls geven met het verder ontwikkelen van technologie op het gebied van kunstmatige intelligentie. Daartoe hebben Ahold Delhaize, ING, KLM,…

BP ruilt CWT in voor Egencia

BP ruilt CWT in voor Egencia

09/10/2019

BP heeft Egencia gekozen als nieuwe travel management company voor het wereldwijde zakenreisbeleid van de Britse multinational. Het contract met CWT is opgezegd. Egencia, een dochteronderneming van de Amerikaanse Expedia…

KLM is 100, hoe nu verder?

KLM is 100, hoe nu verder?

08/10/2019

KLM vierde gisteren op grootse wijze haar eeuwfeest en gaat vandaag verder met een business-as-usual-mentaliteit. Maar zo ‘usual’ is de situatie niet. Topman Smith van Air France-KLM wil een strakkere…