Home / Travel management / Frequente reizigers moeten meer gebruikmaken van apps

Frequente reizigers moeten meer gebruikmaken van apps

Frequente reizigers moeten meer gebruikmaken van apps

Zakenreizigers maken zichzelf het leven onnodig moeilijk door geen gebruik te maken van handige reisapps als ze onderweg zijn. Dit concludeert Concur op basis van een onderzoek onder meer dan duizend Britse frequente reizigers.

Twee op de vijf (39 procent) reizende medewerkers maakt geen gebruik van apps onderweg. Daarvan heeft 11 procent geen smartphone. Van de mensen die gebruik maken van mobiele applicaties op reis, zegt 83 procent dat het de reiservaring verbetert.

Een derde van de ondervraagden (35 procent) vindt dat technologie, zoals smartphones, apps en laptops, het reizen simpeler heeft gemaakt. 26 procent heeft zelfs meer rust dankzij de technologische mogelijkheden die tijdens de zakenreis beschikbaar zijn.

De populairste apps of tools die Britse zakenreizigers onderweg gebruiken zijn kaarten, zoals Google of Bing. Negentig procent gebruikt deze altijd, vaak of soms. Verder zijn sociale netwerken, zoals Facebook en Twitter geliefd. Zestig procent gebruikt deze altijd, vaak of soms.

Volgens Concur maken zakenreizigers nog niet volledig gebruik van de mogelijkheden. Zo maakt slechts een kwart gebruik van apps voor onkostendeclaraties, die het proces aanzienlijk versimpelen. En terwijl 77 procent klaagt over onproductieve momenten op reis, gebruikt slechts 40 procent tijdbesparende airline apps, waarmee je bijvoorbeeld online kunt inchecken en vertragingen door krijgt gegeven. Minder dan een derde (32 procent) benut apps van/over luchthavens, die bijvoorbeeld aangeven of er een gatewijziging is.

Lees ook:

ZOMERBLOG: Handige reisapps
Of luister naar Zakenreis op BNR

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….