Home / Travel management / End-to-end travel management kent nog veel barrières

End-to-end travel management kent nog veel barrières

End-to-end travel management kent nog veel barrières

Recent onderzoek door de Association of Corporate Travel Executives (ACTE) toont aan dat bijna driekwart van de inkopers van zakenreizen aangeeft dat hun programma’s ‘slechts enigszins geïntegreerd’ zijn.

ACTE ondervroeg 276 zakenreisinkopers uit de hele wereld voor haar deze week verschenen rapport The Journey to Integrated Travel Management. Hun werd gevraagd hoe zij dachten over de (on)mogelijkheden om programma-integratie nog beter in hun reisbeleid te integreren. Het onderzoek werd in samenwerking met American Express Global Business Travel (GBT) uitgevoerd. Het rapport biedt advies over verandermanagement en het krijgen van de steun en buy-in van de belanghebbenden en partners die nodig zijn om meer geïntegreerde travel management-programma’s te implementeren.

Online bookingtools (OBT’s) zijn, niet verrassend, voor 92% van de respondenten het meest geïntegreerde onderdeel van hun programma’s, gevolgd door corporate creditcards (74%) en onkostenbeheerplatforms (60%). Als drijfveren voor integratie noemen travel managers inzichtelijkheid en beheersing van kosten, verbeterde gebruikerservaring en zorgplicht als hun top 3-prioriteiten.

Bijna een kwart (22%) van de travel managers heeft geen verdere plannen om te integreren. Respondenten identificeren een aantal obstakels voor vooruitgang, waaronder gebrek aan middelen. Maar het zijn de zakenreizigers die de grootste uitdaging voor integratie vormen, want meer dan een derde van de respondenten geeft aan dat reizigersacceptatie en onwil om te veranderen hun grootste belemmering vormt. Maar tegelijkertijd vinden zij dat zakenreizigers ook een van de belangrijkste drijfveren vormen voor end-to-end integratie.

De complexiteit van end-to-end integratie vereist niet alleen intern draagvlak, maar ondersteuning van alle partners in de reisworkflow. Travel managers zeggen dat leveranciers van technologieplatforms, TMC’s, betalingsproviders en leveranciers hen helpen bij het bereiken van integratie.

Leigh Bochicchio, Executive Director van ACTE: ‘Als je door een verzameling tools en technologie moet navigeren om een reis te plannen, kan dat de productiviteit van reizigers belemmeren. End-to-end travel management-programma’s lossen dit probleem op en uiteindelijk wint iedereen: de reiziger, de travel manager en de organisatie als geheel.’

Door: | redactie[at]zakenreis.nl

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Kan app reiswereld redden?

Kan app reiswereld redden?

23/10/2020

Er is een nieuwe app, CommonPass: een soort gezondheidspas die de wereldwijd gestagneerde luchtvaart en reisbranche weer op gang moeten brengen. Het is een initiatief van de non-profitorganisaties World Economic…

BA somber over de luchtvaart 

BA somber over de luchtvaart 

22/10/2020

De internationale luchtvaart komt volgens de CEO van British Airways mogelijk nooit terug op het niveau van topjaar 2019. BA’s moederbedrijf IAG heeft intussen de capaciteit verder teruggeschroefd na nieuwe…

VNC verliest zaak tegen KLM

VNC verliest zaak tegen KLM

20/10/2020

VNC heeft dinsdag ook in hoger beroep haar rechtszaak tegen KLM verloren. De rechtbank in Amsterdam stelde dat de airline zich bij de lopende ontslagronde niet hoeft te houden aan…

BCD schrapt 3.000 banen

BCD schrapt 3.000 banen

20/10/2020

BCD schrapt wereldwijd 3.000 van de 14.000 banen. De omzet daalt in 2020 door corona naar schatting met 75 procent en het Nederlandse zakenreisbedrijf moet daarom inkrimpen, ondanks loonsubsidie in…