Home / Travel management / CWT wil digitale zakenreisagent worden

CWT wil digitale zakenreisagent worden

CWT wil digitale zakenreisagent worden

Carlson Wagonlit Travel (CWT) wil de leidende digitale travel management company (TMC) worden. Kenmerken van haar nieuwe visie – die CWT 3.0 wordt genoemd – zijn één app waarin alle diensten van leveranciers zijn geïntegreerd en een gepersonaliseerde dienstverlening.

“In 2021 moet 70 procent van al onze transacties online en mobiel zijn,” zegt Jan Latenstein van Voorst, director sales, marketing & communicatie Benelux van CWT. “Daarbij is het digitale platform dat wij ontwikkelen gericht op de customer experience; hoe kunnen wij inspelen op de behoeften van de zakenreiziger om zijn of haar reis vlekkeloos te laten verlopen. Het gaat allemaal om een persoonlijke dienstverlening gedreven door technologie.”

In deze nieuwe, digitale manier van zakendoen is een hoofdrol weggelegd voor de app CWT To Go. Hierin zijn alle diensten van leveranciers geïntegreerd, ook het aanbod van bijvoorbeeld Booking.com, Uber en Airbnb. “Begin volgend jaar zal het tevens mogelijk zijn om vluchten via de app te boeken. In de Verenigde Staten bieden wij deze functionaliteit nu al aan,” aldus Latenstein van Voorst.

De app biedt meer dan alleen de mogelijkheid om hotelovernachtingen en vluchten te boeken. “Data uit het verleden worden gebruikt om advies voor de toekomst te geven,” zegt Latenstein van Voorst. “Als iemand ieder jaar naar een beurs in New York gaat, dan wordt via de app een bericht gestuurd wanneer deze reis het best kan worden geboekt. Bij het zoeken naar een hotel krijgt de reiziger op de app te zien in welke accommodatie hij de vorige keer verbleef, welk hotel company preferred is omdat er speciale prijsafspraken mee zijn en welke hotel favoriet is bij zijn collega’s. Mocht het hotel op die data heel duur zijn, dan komt er een melding ‘exceeds allowance’ en komt de app met alternatieven. Wie toch een duurder hotel boekt dan binnen het reisbeleid past, kan daar naderhand op worden aangesproken.”

Ook diensten buiten de reisbranche zullen via de app worden aangeboden, zoals restaurants. “Stel iemand loopt op de luchthaven en drinkt graag een kop koffie van Starbucks, dan krijgt hij van ons een push-bericht dat de espresso macchiato in de aanbieding is. Wij willen relevante content aanbieden op het juiste moment.”

Voor de TMC betekent dit ook dat nieuwe bronnen van inkomsten worden aangeboord. Niet onbelangrijk in een tijd dat de transactie-fee zwaar onder druk staat.

Voor CWT is het een volgende stap om haar dienstverlening verder te verbeteren, zegt Latenstein van Voorst. “CWT 1.0 was het tijdperk van papieren tickets en groene computerschermen en CWT 2.0 stond in het teken van de opkomst van internet. Bij CWT 3.0 gaat het om de mix van digitaal en een persoonlijke dienstverlening. Dit biedt ons heel veel nieuwe kansen.”

 

Manuschka
Door: | manuschka[at]zakenreis.nl
Manuschka Hundepool is hoofdredacteur en uitgever van Zakenreis.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….