Home / Travel management / Coronavoordeel: upgrade…

Coronavoordeel: upgrade…

Coronavoordeel: upgrade…

Corona blijkt ook een voordeel te hebben voor zakenreizigers: veel travel managers staan hen toe om hun stoel of hotelkamer te upgraden, zo blijkt uit onderzoek van Egencia, dat 19.000 bestaande zakelijke reiscontracten en 5.000 nieuwe onderzocht.

Hieruit blijkt dat 60 procent van de travel policies op een of andere manier werd gewijzigd, waaronder het toestaan van upgrades van vliegtuigklassen. Ook bestaande zakelijke hotelafspraken waren sterk aan verandering onderhevig als gevolg van de pandemie, zo constateert Egencia.

Waar travel managers vóór de pandemie vooral naar de prijs keken: een business class ticket is nu eenmaal fors duurder dan reizen in economy en een vijfsterrenhotel kost meer dan een vier-sterren, is sinds corona de gezondheid van de zakenreiziger minstens zo belangrijk. En dus liggen upgrades voor de hand: in business is de afstand tussen de stoelen groter en is het dus ‘veiliger’ reizen, vanuit besmettingsgevaar redenerend en dit geldt ook voor de tophotels, in vergelijking met goedkopere opties.

“Onze data geven duidelijk aan dat bedrijven proactief hun reisbeleid voor vlieg- en treintickets en voor hotels veranderen om aan te haken bij een zeer fluïde reisomgeving,” aldus Francisca Zanoguera, vice president voor data & analytics bij Egencia. “Het bewijst eens te meer dat duty of care de topprioriteit is voor bedrijven, op een moment dat zakenreizen aan het herstellen zijn en bedrijven hun reisstrategie voor de komende tijd aan het plannen zijn.”

Foto © Egencia

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft sinds 2007 voor Zakenreis over de luchtvaart en reiswereld.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….