
Booking.com heeft deze week een nieuwe content API gelanceerd voor channel managers van accommodaties, content providers en property management companies. Booking voerde eerder dit jaar een test uit met een kleine groep ‘early adopters’ en zegt dat dit succes opleverde.
“Dankzij deze innovatie kunnen gebruikers voortaan gratis en direct alle noodzakelijke informatie verzenden van meerdere accommodaties tegelijk, om deze op het platform van Booking.com aan te passen en te beheren,” zegt het bedrijf. Het proces loopt via een directe verbinding en betreft foto’s van de accommodatie, voorwaarden en informatie over voorzieningen. “Hierdoor wordt de tijd die nodig is om de content bij te werken drastisch verminderd, van weken naar slechts uren.”
Na het invoeren van de code om verbinding te maken met de API kunnen gebruikers automatisch alle benodigde informatie opsturen die nodig is om nieuwe accommodaties aan te maken op Booking.com, van begin tot eind. Voorheen werden foto’s, informatie over voorzieningen en voorwaarden handmatig bijgewerkt per accommodatie, dit kon soms weken duren, afhankelijk van het aantal accommodaties in de portfolio van een gebruiker. Met de nieuwe API kunnen gebruikers alle relevante informatie voor duizenden accommodaties direct in het systeem van Booking.com zetten.
“We zijn constant op zoek naar innovatieve manieren om een efficiëntere, snellere en automatische ervaring voor onze partners tot stand te brengen”, aldus Remco van Zanten, Global Director of Partner Services bij Booking.com. “We weten dat goede content de sleutel is tot het aantrekken van gasten. Dit is niet alleen essentieel voor een geweldige klantenervaring, maar stelt partners er ook toe in staat meer omzet te genereren via ons platform. Daarom hebben we een schaalbare oplossing gevonden om PMC’s en andere gebruikers de mogelijkheid te geven duizenden accommodaties op Booking.com sneller en gratis bij te houden.”
