Home / Travel management / Content API bij Booking.com

Content API bij Booking.com

Content API bij Booking.com

Booking.com heeft deze week een nieuwe content API gelanceerd voor channel managers van accommodaties, content providers en property management companies. Booking voerde eerder dit jaar een test uit met een kleine groep ‘early adopters’ en zegt dat dit succes opleverde.

“Dankzij deze innovatie kunnen gebruikers voortaan gratis en direct alle noodzakelijke informatie verzenden van meerdere accommodaties tegelijk, om deze op het platform van Booking.com aan te passen en te beheren,” zegt het bedrijf. Het proces loopt via een directe verbinding en betreft foto’s van de accommodatie, voorwaarden en informatie over voorzieningen. “Hierdoor wordt de tijd die nodig is om de content bij te werken drastisch verminderd, van weken naar slechts uren.”

Na het invoeren van de code om verbinding te maken met de API kunnen gebruikers automatisch alle benodigde informatie opsturen die nodig is om nieuwe accommodaties aan te maken op Booking.com, van begin tot eind. Voorheen werden foto’s, informatie over voorzieningen en voorwaarden handmatig bijgewerkt per accommodatie, dit kon soms weken duren, afhankelijk van het aantal accommodaties in de portfolio van een gebruiker. Met de nieuwe API kunnen gebruikers alle relevante informatie voor duizenden accommodaties direct in het systeem van Booking.com zetten.

“We zijn constant op zoek naar innovatieve manieren om een efficiëntere, snellere en automatische ervaring voor onze partners tot stand te brengen”, aldus Remco van Zanten, Global Director of Partner Services bij Booking.com. “We weten dat goede content de sleutel is tot het aantrekken van gasten. Dit is niet alleen essentieel voor een geweldige klantenervaring, maar stelt partners er ook toe in staat meer omzet te genereren via ons platform. Daarom hebben we een schaalbare oplossing gevonden om PMC’s en andere gebruikers de mogelijkheid te geven duizenden accommodaties op Booking.com sneller en gratis bij te houden.”

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Excuus KLM aan passagiers

Excuus KLM aan passagiers

30/11/2021

KLM heeft excuses aangeboden voor de chaos van vrijdag op Schiphol rond twee vluchten uit Zuid-Afrika. De ruim 600 passagiers moesten urenlang wachten, aan boord en op de luchthaven, om…

Schiphol breekt met Ballast

Schiphol breekt met Ballast

29/11/2021

Schiphol heeft ‘na intensief overleg’ gebroken met de aannemers Ballast-Nedam en TAV die samen bezig waren de A-pier te bouwen. Dit heeft de luchthaven maandag bekendgemaakt. Er komt een nieuwe…

Rotterdam Airport week dicht

Rotterdam Airport week dicht

29/11/2021

Rotterdam The Hague Airport is vanaf heden zeven dagen dicht wegens groot onderhoud van de taxibaan. Helikopters uitgezonderd moet al het vliegverkeer uitwijken naar luchthavens in de nabijheid. Een opknapbeurt…

Zaventem: vier nieuwe routes

Zaventem: vier nieuwe routes

28/11/2021

Vanaf Brussels Airport (Zaventem) zijn dit winterseizoen 130 bestemmingen beschikbaar, aangeboden door 52 luchtvaartmaatschappijen. Het gaat om een aangepast aanbod zegt de Belgische luchthaven, ‘waarbij uiteraard nog steeds rekening wordt…

Coronagolf op KLM-vluchten

Coronagolf op KLM-vluchten

27/11/2021

Op de twee KLM-vluchten die vrijdag uit Zuid-Afrika aankwamen, waren 61 passagiers besmet met corona, bijna tien procent van het totaal. Dit blijkt uit cijfers van de GGD. De positief…