Home / Travel management / Campagne virtuele creditcard door AirPlus en Mastercard

Campagne virtuele creditcard door AirPlus en Mastercard

Campagne virtuele creditcard  door AirPlus en Mastercard

AirPlus en Mastercard zijn een gezamenlijke campagne begonnen onder de naam Virtual Cards: Accepted, bedoeld om ‘bewustzijn te creëren’ bij zakenreizigers en dienstverleners over het bestaan en het gebruik van virtuele creditcards.

‘Veel zakenreizigers weten niet dat virtuele creditcards een goed alternatief zijn voor traditionele creditcards,’ zeggen de twee partners in een verklaring. Bij een virtuele creditkaart gaat het niet om ‘plastic’  – de gebruiker krijgt een nummer, naam en csv-code, waarmee kan worden betaald.

De virtuele kaart is vooral geschikt bij online betalingen, zoals het boeken van vliegtickets, accommodatie of autohuur. Wie ter plekke wil afrekenen, bij voorbeeld in een restaurant, heeft wel een plastic variant nodig. Maar AirPlus en Mastercard willen dat de kaart ook aan balies wordt geaccepteerd.

Kennisgebrek
Hoewel virtuele betalingen onder zakenreizigers al langere tijd in zwang zijn, ‘ontbreekt het soms aan kennis hierover en acceptatie door service providers zoals hotels en reisagenten,’ zeggen AirPlus en Mastercard. ‘Velen van hen weten simpelweg niet dat de virtuele kaart dezelfde functie heeft als de traditionele kaart, maar dan zonder plastic.’

Het doel van de campagne is voorts om vragen over virtuele kaarten zo goed mogelijk te beantwoorden, ‘reizigers bewust te maken en duidelijkheid te scheppen over de mogelijkheden die virtuele cards bieden,’ zeggen AirPlus (een dochtermaatschappij van Lufthansa) en Mastercard.

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft sinds 2007 voor Zakenreis over de luchtvaart en reiswereld.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….