Home / Travel management / Campagne virtuele creditcard door AirPlus en Mastercard

Campagne virtuele creditcard door AirPlus en Mastercard

Campagne virtuele creditcard  door AirPlus en Mastercard

AirPlus en Mastercard zijn een gezamenlijke campagne begonnen onder de naam Virtual Cards: Accepted, bedoeld om ‘bewustzijn te creëren’ bij zakenreizigers en dienstverleners over het bestaan en het gebruik van virtuele creditcards.

‘Veel zakenreizigers weten niet dat virtuele creditcards een goed alternatief zijn voor traditionele creditcards,’ zeggen de twee partners in een verklaring. Bij een virtuele creditkaart gaat het niet om ‘plastic’  – de gebruiker krijgt een nummer, naam en csv-code, waarmee kan worden betaald.

De virtuele kaart is vooral geschikt bij online betalingen, zoals het boeken van vliegtickets, accommodatie of autohuur. Wie ter plekke wil afrekenen, bij voorbeeld in een restaurant, heeft wel een plastic variant nodig. Maar AirPlus en Mastercard willen dat de kaart ook aan balies wordt geaccepteerd.

Kennisgebrek
Hoewel virtuele betalingen onder zakenreizigers al langere tijd in zwang zijn, ‘ontbreekt het soms aan kennis hierover en acceptatie door service providers zoals hotels en reisagenten,’ zeggen AirPlus en Mastercard. ‘Velen van hen weten simpelweg niet dat de virtuele kaart dezelfde functie heeft als de traditionele kaart, maar dan zonder plastic.’

Het doel van de campagne is voorts om vragen over virtuele kaarten zo goed mogelijk te beantwoorden, ‘reizigers bewust te maken en duidelijkheid te scheppen over de mogelijkheden die virtuele cards bieden,’ zeggen AirPlus (een dochtermaatschappij van Lufthansa) en Mastercard.

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft vanaf 2002 over de luchtvaart en reiswereld, voor diverse media. Sinds 2007 is hij verbonden aan Zakenreis.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

nieuws
KLM gaat codesharen met Widerøe

KLM gaat codesharen met Widerøe

21/02/2018

KLM en de Noorse luchtvaartmaatschappij Widerøe zijn sinds woensdag codeshare-partners. Op de Widerøe-vluchten in Noorwegen wordt nu ook de KL-code toegevoegd. Hierdoor kunnen KLM-passagiers van over de hele wereld overstappen…

Record winstdeling KLM

Record winstdeling KLM

20/02/2018

KLM heeft vandaag het bedrag bekend gemaakt dat de 30.000 werknemers onder elkaar kunnen verdelen als aandeel in de winst. Het gaat om 170 miljoen euro, een record voor de…

Pizza aan de gate op Schiphol

Pizza aan de gate op Schiphol

20/02/2018

Passagiers die vóór het boarden op Schiphol nog eten of drinken willen bestellen kunnen dat vanaf nu doen bij HMSHost International. Maaltijdbezorger Deliveroo brengt het bij de gate. Het is…