
BP heeft Egencia gekozen als nieuwe travel management company voor het wereldwijde zakenreisbeleid van de Britse multinational. Het contract met CWT is opgezegd.
Egencia, een dochteronderneming van de Amerikaanse Expedia Group, heeft een meerjarig contract gesloten met BP voor het reisbeleid in 47 landen waar het olie- en gasconcern actief is. BP heeft wereldwijd 74.000 werknemers en boekte in 2018 een winst van 9,5 miljard dollar op een omzet van 303 miljard.
Analytics Studio
CWT had een aflopend contract en BP besloot dit niet te verlengen. Voor de reizen van de BP-werknemers wordt voortaan Egencia’s Analytics Studio gebruikt, een product dat alle boekingen, zowel online, mobiel als offline, samenbrengt op één locatie.
‘Door het verstrekken van real-time data en analyses kan BP zich een beeld vormen hoe het zakelijke reisbeleid strategische waarde oplevert en de zien waar de mogelijkheden voor optimalisatie liggen,’ zegt Egencia in een verklaring.
Onder de Expedia Group vallen behalve Egencia ook Trivago, Hotels.com en CarRentals.com.
