Home / Travel management / Booking.com: zakenreis nog steeds te gecompliceerd

Booking.com: zakenreis nog steeds te gecompliceerd

Booking.com: zakenreis nog steeds te gecompliceerd

Een zakenreis boeken is ‘ingewikkelder’ dan nodig is. Dit zegt Xaveer Fluitman, regional director business travel van Booking.com, voorafgaande aan de Business Travel Show, later deze maand in Londen, waar hij een van de sprekers is.

“De gebruikerservaring is voor de zakenreiziger of travel manager over het algemeen nog steeds te complex en frustrerender dan zou moeten,” zegt Fluitman. Ondanks een ‘te grote frictie in verscheidene delen van de business traveller journey’ blijft hij optimistisch over verbeteringen in het traject.

Vanuit de corporate wereld komen regelmatig klachten dat de ‘preferred room rate’ niet altijd beschikbaar is bij hotels die zijn aangesloten bij onder meer Booking.com. Voelt Fluitman zich aangesproken? Veel hotelketens waarmee Booking.com samenwerkt besteden volgens Fluitman wel degelijk veel tijd om de preferred rates voor elkaar te krijgen. “Maar het is vaak moeilijk om de beschikbaarheid van de laatste kamers te garanderen. Bovendien: deze overeengekomen preferred rates zijn lang niet altijd de best beschikbare tarieven op het moment dat er daadwerkelijk wordt geboekt.”

Booking.com heeft 1,5 miljoen accommodaties in de portefeuille, over de hele wereld. “Met hen werken we continu aan de best beschikbare tarieven via onze site.” Zakelijke klanten en TMC’s doen er goed aan de afhankelijkheid van preferred room rates tot een minimum te beperken, vindt Fluitman.

Xaveer Fluitman spreekt tijdens de Business Travel Show, op 20 februari, van 13.45 tot 15.00, met als thema The great hotel rate non-availability crisis – what can buyers do about it?

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….