Een zakenreis boeken is ‘ingewikkelder’ dan nodig is. Dit zegt Xaveer Fluitman, regional director business travel van Booking.com, voorafgaande aan de Business Travel Show, later deze maand in Londen, waar hij een van de sprekers is.
“De gebruikerservaring is voor de zakenreiziger of travel manager over het algemeen nog steeds te complex en frustrerender dan zou moeten,” zegt Fluitman. Ondanks een ‘te grote frictie in verscheidene delen van de business traveller journey’ blijft hij optimistisch over verbeteringen in het traject.
Vanuit de corporate wereld komen regelmatig klachten dat de ‘preferred room rate’ niet altijd beschikbaar is bij hotels die zijn aangesloten bij onder meer Booking.com. Voelt Fluitman zich aangesproken? Veel hotelketens waarmee Booking.com samenwerkt besteden volgens Fluitman wel degelijk veel tijd om de preferred rates voor elkaar te krijgen. “Maar het is vaak moeilijk om de beschikbaarheid van de laatste kamers te garanderen. Bovendien: deze overeengekomen preferred rates zijn lang niet altijd de best beschikbare tarieven op het moment dat er daadwerkelijk wordt geboekt.”
Booking.com heeft 1,5 miljoen accommodaties in de portefeuille, over de hele wereld. “Met hen werken we continu aan de best beschikbare tarieven via onze site.” Zakelijke klanten en TMC’s doen er goed aan de afhankelijkheid van preferred room rates tot een minimum te beperken, vindt Fluitman.
Xaveer Fluitman spreekt tijdens de Business Travel Show, op 20 februari, van 13.45 tot 15.00, met als thema The great hotel rate non-availability crisis – what can buyers do about it?
