Home / Travel management / Booking.com: zakenreis nog steeds te gecompliceerd

Booking.com: zakenreis nog steeds te gecompliceerd

Booking.com: zakenreis nog steeds te gecompliceerd

Een zakenreis boeken is ‘ingewikkelder’ dan nodig is. Dit zegt Xaveer Fluitman, regional director business travel van Booking.com, voorafgaande aan de Business Travel Show, later deze maand in Londen, waar hij een van de sprekers is.

“De gebruikerservaring is voor de zakenreiziger of travel manager over het algemeen nog steeds te complex en frustrerender dan zou moeten,” zegt Fluitman. Ondanks een ‘te grote frictie in verscheidene delen van de business traveller journey’ blijft hij optimistisch over verbeteringen in het traject.

Vanuit de corporate wereld komen regelmatig klachten dat de ‘preferred room rate’ niet altijd beschikbaar is bij hotels die zijn aangesloten bij onder meer Booking.com. Voelt Fluitman zich aangesproken? Veel hotelketens waarmee Booking.com samenwerkt besteden volgens Fluitman wel degelijk veel tijd om de preferred rates voor elkaar te krijgen. “Maar het is vaak moeilijk om de beschikbaarheid van de laatste kamers te garanderen. Bovendien: deze overeengekomen preferred rates zijn lang niet altijd de best beschikbare tarieven op het moment dat er daadwerkelijk wordt geboekt.”

Booking.com heeft 1,5 miljoen accommodaties in de portefeuille, over de hele wereld. “Met hen werken we continu aan de best beschikbare tarieven via onze site.” Zakelijke klanten en TMC’s doen er goed aan de afhankelijkheid van preferred room rates tot een minimum te beperken, vindt Fluitman.

Xaveer Fluitman spreekt tijdens de Business Travel Show, op 20 februari, van 13.45 tot 15.00, met als thema The great hotel rate non-availability crisis – what can buyers do about it?

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Garuda zet A330-900neo in

Garuda zet A330-900neo in

13/10/2019

Garuda Indonesia zet vanaf 12 december de Airbus A330-900neo in op de route tussen Bali en Amsterdam. Eerder was nog sprake van een Boeing 777, maar de airline heeft de…

Listeria op KLM-vluchten?

Listeria op KLM-vluchten?

11/10/2019

Geserveerde vleeswaren in de business class van KLM waren mogelijk besmet met de listeriabacterie. Dit heeft KLM naar buiten gebracht. De airline heeft direct ingegrepen en de verdachte producten verwijderd…

Leonardo Royal officieel open

Leonardo Royal officieel open

11/10/2019

Het Leonardo Royal Hotel Amsterdam is gisteren officieel geopend. Sinds april waren de deuren al open voor gasten. Het hotel maakt deel uit van de Israëlische Fattal Hotel Group, die…

Kickstart voor AI in Nederland

Kickstart voor AI in Nederland

10/10/2019

Vijf Nederlandse bedrijven, waaronder KLM, willen AI in Nederland een impuls geven met het verder ontwikkelen van technologie op het gebied van kunstmatige intelligentie. Daartoe hebben Ahold Delhaize, ING, KLM,…

BP ruilt CWT in voor Egencia

BP ruilt CWT in voor Egencia

09/10/2019

BP heeft Egencia gekozen als nieuwe travel management company voor het wereldwijde zakenreisbeleid van de Britse multinational. Het contract met CWT is opgezegd. Egencia, een dochteronderneming van de Amerikaanse Expedia…

KLM is 100, hoe nu verder?

KLM is 100, hoe nu verder?

08/10/2019

KLM vierde gisteren op grootse wijze haar eeuwfeest en gaat vandaag verder met een business-as-usual-mentaliteit. Maar zo ‘usual’ is de situatie niet. Topman Smith van Air France-KLM wil een strakkere…