
Boekingswebsite Booking.com is een samenwerking aangegaan met AirPlus International, een internationale aanbieder van betaal- en factureringsoplossingen voor zakenreizen. Zakelijke klanten van Booking.com kunnen vanaf nu gebruik maken van de virtuele A.I.D.A. betaalkaarten.
Met de A.I.D.A. betaalkaarten hoeven bedrijven hun personeel geen individuele creditcards meer te verstrekken, en zijn de daarbij behorende administratie kwijt. Iedere medewerker krijgt in plaats daarvan een ‘virtueel’ individueel Mastercard-nummer waarmee hij zelf zijn accommodatie kan boeken en betalen. Alle betalingen worden verzameld op een bedrijfsfactuur waarin alle kosten door alle werknemers vermeld staan. Volgens AirPlus en Booking.com is personeel hierdoor minder tijd kwijt aan het indienen van declaraties.
De virtuele AirPlus A.I.D.A. creditcards van een bedrijf worden op het Booking.com for Business platform automatisch als gewenste betaalmethode ingesteld. Volgens AirPlus blijft een hoger percentage van de reizigers binnen het reisbeleid bij bedrijven die deze oplossing gebruiken voor het boeken en betalen van zakenreizen.
Booking.com biedt 29 miljoen accommodaties waaronder 5,7 miljoen woningen, appartementen en andere unieke opties. Volgens AirPlus is A.I.D.A. Virtual Cards een gecentraliseerd betaalsysteem met maximale veiligheid en acceptatie.
In totaal gebruiken 51.000 zakelijke klanten AirPlus voor de betaling en de analyse van hun kosten voor zakenreizen. AirPlus biedt zijn producten en diensten wereldwijd aan onder de merknaam AirPlus International. Deutsche Lufthansa AG is de enige aandeelhouder van Lufthansa AirPlus Servicekarten GmbH.
