Home / Travel management / Booking.com integreert AirPlus betaalsysteem

Booking.com integreert AirPlus betaalsysteem

Booking.com integreert AirPlus betaalsysteem

Boekingswebsite Booking.com is een samenwerking aangegaan met AirPlus International, een internationale aanbieder van betaal- en factureringsoplossingen voor zakenreizen. Zakelijke klanten van Booking.com kunnen vanaf nu gebruik maken van de virtuele A.I.D.A. betaalkaarten.

Met de A.I.D.A. betaalkaarten hoeven bedrijven hun personeel geen individuele creditcards meer te verstrekken, en zijn de daarbij behorende administratie kwijt. Iedere medewerker krijgt in plaats daarvan een ‘virtueel’ individueel Mastercard-nummer waarmee hij zelf zijn accommodatie kan boeken en betalen. Alle betalingen worden verzameld op een bedrijfsfactuur waarin alle kosten door alle werknemers vermeld staan. Volgens AirPlus en Booking.com is personeel hierdoor minder tijd kwijt aan het indienen van declaraties.

De virtuele AirPlus A.I.D.A. creditcards van een bedrijf worden op het Booking.com for Business platform automatisch als gewenste betaalmethode ingesteld. Volgens AirPlus blijft een hoger percentage van de reizigers binnen het reisbeleid bij bedrijven die deze oplossing gebruiken voor het boeken en betalen van zakenreizen.

Booking.com biedt 29 miljoen accommodaties waaronder 5,7 miljoen woningen, appartementen en andere unieke opties. Volgens AirPlus is A.I.D.A. Virtual Cards een gecentraliseerd betaalsysteem met maximale veiligheid en acceptatie.

In totaal gebruiken 51.000 zakelijke klanten AirPlus voor de betaling en de analyse van hun kosten voor zakenreizen. AirPlus biedt zijn producten en diensten wereldwijd aan onder de merknaam AirPlus International. Deutsche Lufthansa AG is de enige aandeelhouder van Lufthansa AirPlus Servicekarten GmbH.

Mariska Vogelenzang de Jong
Door: | mariska[at]zakenreis.nl
Mariska Vogelenzang de Jong werkt ruim 20 jaar als journalist en heeft als specialiteit nieuwe media en technologie. Voordat zij in 2018 bij Zakenreis is gestart, werkte zij bij uitgeverijen van tijdschriften en boeken op het gebied van reizen.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

nieuws
Schiphol test Seamless Flow

Schiphol test Seamless Flow

18/02/2019

Schiphol is een nieuwe proef begonnen met de zogenoemde Seamless Flow, boarden via gezichtsherkenning. Na een eerdere test met KLM is nu de beurt aan passagiers van Cathay Pacific om…

Positie Elbers onduidelijk

Positie Elbers onduidelijk

18/02/2019

Over de positie van KLM-topman Pieter Elbers bestaat naar buiten toe nog altijd grote onduidelijkheid. Terwijl La Tribune heeft gemeld dat Elbers’ herbenoeming rond is, zwijgen andere Franse media, evenals…