Home / Travel management / BCD Travel: de dagen van klassiek reisbeleid zijn geteld

BCD Travel: de dagen van klassiek reisbeleid zijn geteld

BCD Travel: de dagen van klassiek reisbeleid zijn geteld

Travelmanagers dienen hun huidige ‘statische en vooraf gedefinieerde reisbeleid’ te vervangen door een ‘dynamische, intuïtieve en gepersonaliseerde’ versie. Dit zegt BCD Travel in een paper Emerging technology and travel management: Policy.

“Zakenreizigers van nu zijn niet meer geïnteresseerd in beleidsdocumenten. Ze boeken gemakkelijk buiten het reisbeleid om en zien geen reden om de regels te volgen,” zegt BCD Travel. “Toch vertrouwen bedrijven op hun reisbeleid om het meeste uit hun reisbudget te halen en ervoor te zorgen dat reizigers veilig kunnen reizen. Hoe overwinnen zakelijke travelmanagers die uitdaging?”

Door het huidige statische en vooraf gedefinieerde reisbeleid te vervangen door een dynamisch, intuïtief en gepersonaliseerd reisbeleid. BCD’s nieuwe paper Emerging technology and travel management: Policy legt uit hoe opkomende technologieën daarbij kunnen helpen.

“De dagen van het klassieke reisbeleid zijn geteld. We zien nu al de invloed van nieuwe technologieën op het reisbeleid. Travelmanagers kunnen zakenreizigers bijvoorbeeld stimuleren om zich aan het reisbeleid te houden via meer dynamische, flexibele, intuïtieve en gepersonaliseerde methodes”, zegt Mike Eggleton, Senior Manager Analytics and Research bij BCD Travel. “Deze paper legt duidelijk uit wat het verband is tussen digitale technologie en zakenreismanagement, en hoe we verwachten dat het de zakenreisindustrie de komende maanden en jaren zal beïnvloeden.”

Blockchain
De Policy paper is de tweede publicatie van BCD’s zesdelige Inform-serie. Elke paper onderzoekt de gevolgen van blockchain, Internet of Things, virtuele realiteit, machine learning, chatbots en artificial intelligence op de zes kernonderdelen van zakenreismanagement.

De Policy paper legt uit hoe travelmanagers die technologieën kunnen inzetten om het reisbeleid te optimaliseren. Dat betekent zakenreizigers in de juiste richting sturen om tegelijkertijd besparingen, veiligheid, kwaliteit, consistentie en het welzijn te vergroten. Het laat ook zien hoe de huidige aanpak van het reisbeleid verschilt van de toekomstige technologie-gedreven aanpak. Verder gaat de paper ook in op de uitdagingen van deze technologieën, zoals naleving van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG of GDPR in het Engels).

Wat staat er nog meer in de paper?
Duidelijke definities van elke onderzochte technologie en wat ze in de praktijk betekenen.
Een ‘checklist voor travelmanagers’ met tips over hoe de technologieën te benaderen, een overzicht van de ontwikkelingen te behouden en ze te implementeren.
Hoe de technologie kan worden gebruikt om naleving te verbeteren, risico’s te verminderen, en tijd en geld te besparen.
Een tijdlijn die de evolutie van het reisbeleid door technologie weergeeft.

De derde paper in de Inform-serie richt zich op communicatie en komt in december uit. Ga naar www.bcdtravel.com/inform en meld je aan voor onze Move newsletter om alle zes papers die in 2018 en de loop van 2019 verschijnen te ontvangen.