Home / Travel management / BCD gaat reizigers real-time attenderen op risico’s

BCD gaat reizigers real-time attenderen op risico’s

BCD gaat reizigers real-time attenderen op risico’s

BCD Travel heeft onlangs een nieuwe functie toegevoegd aan haar mobiele reisplatform TripSource. Gebruikers van de dienst ontvangen meldingen op hun mobiele apparaten over mogelijke risico’s die hun reis kunnen beïnvloeden. Volgens BCD Travel vergroot de nieuwe service de veiligheid en het comfort van de reiziger voor en tijdens een reis.

De risicomeldingen, die verstuurd worden naar TripSource-gebruikers, bevatten waarschuwingen en noodberichten over veiligheid-, weer- of transportsituaties die de reis kunnen verstoren. Ze worden alleen verstuurd naar reizigers als het gaat om een locatie in hun reisschema. Daardoor zijn ze dus altijd relevant.

BCD Travel introduceerde TripSource in 2014 als een gratis platform waarop zakenreizigers hun reisschema’s (luchtvaartmaatschappijen, hotels, wegvervoer en meer) kunnen beheren en delen. Sindsdien zijn de mogelijkheden flink uitgebreid met onder meer real-time meldingen over vluchtvertraging, -annulering en gatewijzigingen, hotelboekingsmogelijkheden , routebeschrijvingen, online incheckmeldingen, klantspecifieke reisbeleidsinformatie en agendasynchronisatie. Reizigers kunnen zelfs externe boekingen van andere partijen dan BCD importeren, zodat al hun reisinformatie op dezelfde locatie toegankelijk is.

De risico- en servicemeldingen zijn volgens BCD al zeer nuttig en relevant gebleken. Zo werden betrokken reizigers onmiddellijk op de hoogte gebracht van de laptop-ban op vluchten tussen het Midden-Oosten en de Verenigde Staten en kregen ze een risicomelding over de terroristische aanval in Barcelona vorige week.

“Zorgplicht voor zakenreizigers is complexer geworden omdat bestemmingen die voorheen als veilig werden beschouwd, nu ineens niet meer zo veilig voelen”, zegt Chris Crowley, Vice President EMEA bij BCD Travel. “Tegelijkertijd hebben technologische tools de communicatie met reizigers vereenvoudigd en gestroomlijnd. Er bestaan nu nieuwe manieren om eenvoudig en snel relevante informatie te sturen die reizigers veilig kan houden. We zien dat een duidelijke en snelle communicatie over een mogelijke verstoring de reizigers van onze klanten helpt om zich voor te bereiden op wat hen te wachten staat op het vliegveld. En dat kan een hoop frustraties voorkomen.”

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….