Home / Travel management / BCD gaat reizigers real-time attenderen op risico’s

BCD gaat reizigers real-time attenderen op risico’s

BCD gaat reizigers real-time attenderen op risico’s

BCD Travel heeft onlangs een nieuwe functie toegevoegd aan haar mobiele reisplatform TripSource. Gebruikers van de dienst ontvangen meldingen op hun mobiele apparaten over mogelijke risico’s die hun reis kunnen beïnvloeden. Volgens BCD Travel vergroot de nieuwe service de veiligheid en het comfort van de reiziger voor en tijdens een reis.

De risicomeldingen, die verstuurd worden naar TripSource-gebruikers, bevatten waarschuwingen en noodberichten over veiligheid-, weer- of transportsituaties die de reis kunnen verstoren. Ze worden alleen verstuurd naar reizigers als het gaat om een locatie in hun reisschema. Daardoor zijn ze dus altijd relevant.

BCD Travel introduceerde TripSource in 2014 als een gratis platform waarop zakenreizigers hun reisschema’s (luchtvaartmaatschappijen, hotels, wegvervoer en meer) kunnen beheren en delen. Sindsdien zijn de mogelijkheden flink uitgebreid met onder meer real-time meldingen over vluchtvertraging, -annulering en gatewijzigingen, hotelboekingsmogelijkheden , routebeschrijvingen, online incheckmeldingen, klantspecifieke reisbeleidsinformatie en agendasynchronisatie. Reizigers kunnen zelfs externe boekingen van andere partijen dan BCD importeren, zodat al hun reisinformatie op dezelfde locatie toegankelijk is.

De risico- en servicemeldingen zijn volgens BCD al zeer nuttig en relevant gebleken. Zo werden betrokken reizigers onmiddellijk op de hoogte gebracht van de laptop-ban op vluchten tussen het Midden-Oosten en de Verenigde Staten en kregen ze een risicomelding over de terroristische aanval in Barcelona vorige week.

“Zorgplicht voor zakenreizigers is complexer geworden omdat bestemmingen die voorheen als veilig werden beschouwd, nu ineens niet meer zo veilig voelen”, zegt Chris Crowley, Vice President EMEA bij BCD Travel. “Tegelijkertijd hebben technologische tools de communicatie met reizigers vereenvoudigd en gestroomlijnd. Er bestaan nu nieuwe manieren om eenvoudig en snel relevante informatie te sturen die reizigers veilig kan houden. We zien dat een duidelijke en snelle communicatie over een mogelijke verstoring de reizigers van onze klanten helpt om zich voor te bereiden op wat hen te wachten staat op het vliegveld. En dat kan een hoop frustraties voorkomen.”

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

nieuws
Deel Zaventem te koop

Deel Zaventem te koop

24/04/2018

De Australische financiële groep Macquarie wil haar belang van 36 procent in Brussels Airport verkopen. Chinese investeerders zouden interesse hebben om de aandelen in de goedlopende luchthaven over te nemen….

Zoveelste staking Air France

Zoveelste staking Air France

23/04/2018

Personeel bij Air France staakt vandaag en morgen voor de zoveelste keer in korte tijd. Hoewel lang niet iedereen meedoet heeft de airline een kwart van alle vluchten moeten schrappen….

Janaillac dreigt met vertrek

Janaillac dreigt met vertrek

20/04/2018

CEO Jean-Marc Janaillac van Air France-KLM laat in een referendum het personeel een uitspraak doen over zijn plan voor een langzame loonsverhoging. Als een meerderheid tegen is, stapt hij op….

RAI wil samenwerken

RAI wil samenwerken

20/04/2018

RAI Amsterdam wil de banden met andere evenementen- en beurslocaties in Amsterdam stevig aanhalen. De beurs- en congresgigant wil zo meer ruimte creëren voor evenementen, nu uitbreiding van het eigen…