Home / Travel management / BA: veel reacties op NDC

BA: veel reacties op NDC

BA: veel reacties op NDC

British Airways ervaart ‘grote betrokkenheid’ op het gebied van NDC onder TMC’s, reisagenten en technologie providers. Dit zegt Ian Luck, hoofd distributie van BA, voorafgaand aan de Business Travel Show later deze maand in Londen.

Luck noemt NDC (New Distribution Capability) een ‘revolutie’ en benadrukt het grote belang van het hebben van een eigen distributiebeleid als airline. BA en Iberia, beide onderdeel van de International Airlines Group, maken gebruik van NDC en hebben eind 2017 tevens een toeslag ingevoerd op boekingen via een GDS. Luck: “In de NDC capability die wij aan het opbouwen zijn houden we rekening met de input van al onze klanten om te kijken welke kansen we samen kunnen benutten.”

Luck zegt dat de verschuiving op het gebied van distributie de grootste verandering is die hij de afgelopen vijftien jaar in de corporate travel wereld heeft meegemaakt.

Hoe belangrijk is het hebben van een eigen distributiestrategie voor een airline? Luck: “Een airline moet bij haar distributie tegemoet komen aan de behoeftes van de klanten, maar moet ook effectief de concurrentie kunnen aangaan. De strategie kan verschillen per luchtvaartmaatschappij en kan betekenen dat er voortdurend aanpassingen nodig zijn. Welke strategie een airline ook volgt: distributie is altijd zeer belangrijk en planning staat voorop.”

Ian Luck spreekt op de Business Travel Show (BTS) op 21 februari om 10.00 uur, in het Olympia Centrum in Londen. Zijn presentatie heeft als titel The NDC revolution begins – triumph or disaster for your travel programme?

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

nieuws
Nieuwe stakingen Air France

Nieuwe stakingen Air France

11/06/2018

Bonden bij Air France hebben vier nieuwe stakingen afgekondigd, eind deze maand, om loonsverhoging af te dwingen. Het personeel van de airline staakte dit jaar tot nu toe op vijftien…