Home / Travel management / Amex koopt Mezi

Amex koopt Mezi

Amex koopt Mezi

American Express heeft Mezi overgenomen, een reisapp gericht op corporate travel managers. Hoeveel Amex heeft betaald voor Mezi, gevestigd in Californië, is niet bekendgemaakt.

Mezi, opgericht in 2015, bedient zich van kunstmatige intelligentie (AI – artificial intelligence) en is het geesteskind van de Indiaas-Amerikaanse tweelingbroers Shinde. De app regelt vluchten, hotels en restaurants. Via AI leert de app de voorkeuren en gewoontes van de afzonderlijke gebruikers.

Phil Norman, vicepresident van American Express Digital Labs, zegt in een verklaring over de acquisitie: “De AI-technologie van Mezi opent nieuwe wegen om contact te leggen met onze kaarthouders en hen beter te bedienen.”

Mezi opereert vanaf heden als een volle dochter van American Express.

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft sinds 2007 voor Zakenreis over de luchtvaart en reiswereld.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….