Home / Travel management / Advito: vliegtickets stabiel, hotelprijzen licht omhoog

Advito: vliegtickets stabiel, hotelprijzen licht omhoog

Advito: vliegtickets stabiel, hotelprijzen licht omhoog

Volgens de kwartaalupdate van adviesbureau Advito zullen vliegtarieven in de meeste regio’s wereldwijd de komende maanden gelijk blijven of dalen. Advito spreekt over ‘goed lentenieuws’ voor corporate travelmanagers en inkopers van reizen. De prijzen van hotelkamers zullen in de meeste regio’s licht stijgen.

Adviesbureau Advito is een dochterbedrijf van BCD Travel. Advito verwijst naar IATA, de brancheorganisatie van airlines, die een groei van de vraag naar tickets voorspelt in 2017 die boven het langjarige gemiddelde ligt. Een herstellende wereldeconomie ondersteunt internationale vliegreizen, al lopen de prestaties op de belangrijkste binnenlandse markten uiteen, zegt Advito.

De capaciteitstoename door de lage olieprijzen drukt de gemiddelde prijzen op veel markten naar beneden. Luchtvaartmaatschappijen proberen de prijzen te stabiliseren en zullen waarschijnlijk capaciteitsaanpassingen doorvoeren zodat de prijzen later weer kunnen stijgen.

“Wereldwijd blijven de tarieven relatief stabiel. Dit is dus het ideale moment voor bedrijven om te kijken hoe ze hun reisprogramma’s op een andere manier kunnen beïnvloeden dan enkel met leveranciersbeheer en beleidsveranderingen,” zegt Jeroen Hurkmans, Principal & Vice President EMEA/APAC bij Advito in een persverklaring.

“Door beproefde praktijken in digitale marketing toe te passen in je reisprogramma, kun je reizigersgedrag beïnvloeden,” aldus Hurkmans. Hij adviseert travelmanagers dienen in hun reisprogramma’s dezelfde tactieken toe te passen die retailers gebruiken om consumentengedrag te beïnvloeden.

“Zoals er achter elk reisprogramma een bedrijfsplan zit, is er ook een marketingstrategie nodig om dat plan te ondersteunen”, zegt Bob Brindley, Principal en Vice President bij Advito. “Die strategie moet niet alleen informatie bezorgen die reizigers helpt betere aankoopbeslissingen te nemen, maar moet ook hun feedback verzamelen. Reizigers zijn meer betrokken bij een programma dat hen het gevoel geeft dat ze gewaardeerd worden en dat er naar hen wordt geluisterd.”

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft sinds 2007 voor Zakenreis over de luchtvaart en reiswereld.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….