Home / Travel management / Advito: vliegtickets stabiel, hotelprijzen licht omhoog

Advito: vliegtickets stabiel, hotelprijzen licht omhoog

Advito: vliegtickets stabiel, hotelprijzen licht omhoog

Volgens de kwartaalupdate van adviesbureau Advito zullen vliegtarieven in de meeste regio’s wereldwijd de komende maanden gelijk blijven of dalen. Advito spreekt over ‘goed lentenieuws’ voor corporate travelmanagers en inkopers van reizen. De prijzen van hotelkamers zullen in de meeste regio’s licht stijgen.

Adviesbureau Advito is een dochterbedrijf van BCD Travel. Advito verwijst naar IATA, de brancheorganisatie van airlines, die een groei van de vraag naar tickets voorspelt in 2017 die boven het langjarige gemiddelde ligt. Een herstellende wereldeconomie ondersteunt internationale vliegreizen, al lopen de prestaties op de belangrijkste binnenlandse markten uiteen, zegt Advito.

De capaciteitstoename door de lage olieprijzen drukt de gemiddelde prijzen op veel markten naar beneden. Luchtvaartmaatschappijen proberen de prijzen te stabiliseren en zullen waarschijnlijk capaciteitsaanpassingen doorvoeren zodat de prijzen later weer kunnen stijgen.

“Wereldwijd blijven de tarieven relatief stabiel. Dit is dus het ideale moment voor bedrijven om te kijken hoe ze hun reisprogramma’s op een andere manier kunnen beïnvloeden dan enkel met leveranciersbeheer en beleidsveranderingen,” zegt Jeroen Hurkmans, Principal & Vice President EMEA/APAC bij Advito in een persverklaring.

“Door beproefde praktijken in digitale marketing toe te passen in je reisprogramma, kun je reizigersgedrag beïnvloeden,” aldus Hurkmans. Hij adviseert travelmanagers dienen in hun reisprogramma’s dezelfde tactieken toe te passen die retailers gebruiken om consumentengedrag te beïnvloeden.

“Zoals er achter elk reisprogramma een bedrijfsplan zit, is er ook een marketingstrategie nodig om dat plan te ondersteunen”, zegt Bob Brindley, Principal en Vice President bij Advito. “Die strategie moet niet alleen informatie bezorgen die reizigers helpt betere aankoopbeslissingen te nemen, maar moet ook hun feedback verzamelen. Reizigers zijn meer betrokken bij een programma dat hen het gevoel geeft dat ze gewaardeerd worden en dat er naar hen wordt geluisterd.”

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft vanaf 2002 over de luchtvaart en reiswereld, voor diverse media. Sinds 2007 is hij verbonden aan Zakenreis.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Delta investeert in milieu

Delta investeert in milieu

17/02/2020

Delta Air Lines investeert tot 2030 honderd miljoen euro per jaar om de eigen uitstoot van CO2 te verminderen. De Amerikaanse carrier zegt hiermee onder meer ‘clean-air technologieën’ te willen…

‘Prima’ cijfers Schiphol

‘Prima’ cijfers Schiphol

14/02/2020

Schiphol heeft volgens financieel directeur Jabine van der Meijs een ‘prima’ jaar achter de rug. Het aantal passagiers groeide slechts licht, maar de financiële resultaten waren ‘solide, met een stijging…

Schiphol: 2020 cruciaal jaar

Schiphol: 2020 cruciaal jaar

14/02/2020

2020 wordt volgens president-directeur Dick Benschop ‘een cruciaal jaar.’ Hij noemde vrijdag de situatie rond Lelystad, de ontwikkeling op ‘de middellange termijn’ en de ‘contouren van de luchtvaart richting 2050’…

Deal Corendon en KLM

Deal Corendon en KLM

13/02/2020

KLM heeft donderdag een overeenkomst gesloten met vakantiebedrijf Corendon over vluchten naar Curaçao. Vanaf het winterseizoen 2020/2021 neemt Corendon gedurende een periode van drie jaar een kwart miljoen stoelen af…