Home / Travel management / ACTE: zakenreiziger hecht meer aan werk/privé-balans

ACTE: zakenreiziger hecht meer aan werk/privé-balans

ACTE: zakenreiziger hecht meer aan werk/privé-balans

Volgens een onderzoek van de Association of Corporate Travel Executives (ACTE) is een goede balans tussen werk en privé de grootste prioriteit voor de moderne zakenreiziger. Bijna de helft van de geïnterviewde travel managers zag een opvallende toename in het aantal vragen van reizigers over het verbeteren van de balans tussen werk en privé.

Voor het onderzoek met de titel Meet The Modern Business Traveller werden 255 travel managers geïnterviewd. Het is de eerste studie die dit onderwerp naar voren brengt als een grote game-changer.

ACTE Executive Director Greeley Koch is van mening dat de moderne zakenreizigers bedachtzamer zijn. “Ze reizen om twee redenen,” zegt Koch, “om hun zakelijke doelstellingen te voldoen en om de doelstellingen van hun leven te ondersteunen. Voor een groeiend aantal van hen is het eerste zinloos als het niet bijdraagt aan het tweede .”

Voor de huidige zakenreizigers is levensstijl erg belangrijk. Ze zijn zich meer bewust van wat ze eten, hun lichaamsbeweging en de hoeveelheid en kwaliteit van de slaap die ze krijgen. Ze zijn minder bereid om hieraan concessies te doen tijdens het reizen. Drieëntwintig procent van de ondervraagde travel managers geeft aan dat reizigers de reistijd compenseren met het opnemen van vrije tijd.

Uit het onderzoek blijkt daarnaast dat er steeds meer belangstelling is voor reisapps die de zakenreiziger ondersteunen. De deeleconomie, met diensten als Uber en Airbnb, kan zich verheugen op een groeiende belangstelling. Dit was ook terug te zien in de negenenzeventig procent van de respondenten die een toename in het gebruik van apps om vervoer op de grond te regelen rapporteerde. Achtenveertig procent van de travel managers zag een toename in het gebruik van gedeeld vervoer.

Het rapport stelt dat travel managers andere key performance indicators (kpi’s) steeds belangrijker zien worden dan de traditionele kpi’s ‘besparen’ en ‘compliance’. Kpi’s die meer zeggen over de return on investment van een zakenreis en een betere graadmeter zijn van het succes van een reis krijgen steeds meer aandacht.

 

Lenneke Bosman
Door: | lenneke[at]zakenreis.nl | volg mij via @ lenneke_ZR
Lenneke Bosman schrijft sinds 2008 over de luchtvaart- en reiswereld. Met een achtergrond in de marketing van historische luchtvaart heeft zij ook ervaring opgedaan in de meetings- & incentivesbranche.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Social media KLM in Japan

Social media KLM in Japan

05/12/2019

KLM heeft een nieuw servicekanaal geopend, gericht op de Japanse markt. Op het bestaande social media platform LINE wordt voortaan door KLM 24/7 service verleend aan Japanse klanten. Social media…

Lounge SkyTeam in Istanbul

Lounge SkyTeam in Istanbul

05/12/2019

SkyTeam heeft zijn eigen lounge op Istanbul New Airport officieel in gebruik genomen. Zeven leden van de alliantie maken er gebruik van: Aeroflot, Air France, KLM, Korean Air, Middle East…