
In Londen wordt deze week de Business Travel Show (BTS) gehouden. Zakenreis sprak op de show met Ben Vinod, chief scientist van Sabre, over de opvattingen en plannen van deze GDS.
De GDS staat onder druk. Sommige airlines verschuiven een deel van de GDS-boekingen naar hun eigen site en gebruiken NDC van IATA daarbij. In hoeverre heeft dat invloed op Sabre?
“Het investeren in NDC is een van onze prioriteiten. We werken samen met verscheidene airlines en agenten op dit gebied. Voor ons Beyond NCD programma zijn CWT, Amex GBT, Flight Centre en American Airlines de launch partners.”
“NDC creëert mogelijkheden voor nieuwe producten en sales via onze divisie Airline Solutions. NDC helpt onze airline partners ook om meer te verkopen via de markt. Wij hebben een duidelijke visie en roadmap voor NDC. We zien het als een nieuwe berichtenservice voor airlines om hun sales te verhogen via de Sabre-marktplaats.”
U had het in uw bijdrage op een bijeenkomst hier over ‘de toekomst is hier.’ Wat bedoelt u daarmee? De toekomst ligt toch in de toekomst?
“De reisindustrie verandert en innoveert constant. Alleen achteraf weten we of de genomen besluiten juist waren, of fout…. Het voorspellen van de toekomst is niet eenvoudig en daar denken wij niet licht over, maar toch doen we het.”
“We gaan naar sleutelbijeenkomsten van de sector, ontmoeten de belangrijkste stakeholders en managers om zo onze strategische visie te ontwikkelen voor producten die we in de toekomst zullen lanceren. Geavanceerde analyse, optimalisatie, machine learning en AI staan daarbij centraal.”
Waar ligt de kracht van Sabre?
“Bij de eenvoud. Vanuit het perspectief van distributie managen wij een uitgebreide travel content, ongeacht het verbindingsmodel. We maken het simpel voor agenten én reizigers. We matchen klanten met onze leveranciers en zorgen voor lage overheadkosten.”.
Hoe vaak bent u op de BTS geweest?
“Gek genoeg is dit mijn eerste keer, maar Sabre is hier elk jaar.”
Wat haalt u uit de show?
“Contacten leggen met sleutelfiguren, het promoten van Sabre’s rol in de zakenreiswereld, en het benadrukken want onze prioriteiten zijn.”
