Home / Technologie / Zakelijk gebruik online tools stijgt sterk

Zakelijk gebruik online tools stijgt sterk

Zakelijk gebruik online tools stijgt sterk

Het zakelijk gebruik van online tools zit flink in de lift, met Dropbox, Skype en WhatsApp als meest gebruikte. Dit meldt Regus, een internationale aanbieder van flexibele werkplekken, donderdag op basis van eigen onderzoek.

Het onderzoek had plaats in januari 2015 en is uitgezet onder 44.000 senior business professionals in meer dan 100 landen. Vanuit Nederland hebben 1.350 kantoorwerkers deelgenomen. Regus constateert een “zeer sterke  toename” van het gebruik van online tools: 86 procent van de werknemers gebruikt er ten minste één.

Voor professionals die vanaf verschillende locaties met elkaar willen communiceren is Skype de meest gebruikte tool. 50 procent van de respondenten gebruikt dit, gevolgd door Facebook Messenger (40 procent) en Viber (7 procent). In de clouddiensten is Dropbox favoriet met een gebruik van 60 procent. We Transfer wordt door 59 procent van de respondenten gebruikt, Google Drive door 36 procent. NB: veel professionals combineren het gebruik van de drie clouddiensten.

WhatsApp is veruit de meest populaire Instant Messaging-app voor smartphones. In  Nederland gebruikt 88 procent van de werknemers het minstens één keer per maand.

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft vanaf 2002 over de luchtvaart en reiswereld, voor diverse media. Sinds 2007 is hij verbonden aan Zakenreis.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
NS zet in op de flexreiziger

NS zet in op de flexreiziger

28/02/2020

NS wil de komende jaren inzetten op de ‘flexreiziger,’ die de vorm vervoer laat afhangen van het moment en de bestemming. Het spoorbedrijf heeft dit bekendgemaakt, samen met de jaarcijfers…

KLM-BCG ondersteunt Virgin

KLM-BCG ondersteunt Virgin

27/02/2020

Het partnerschap van KLM en de Boston Consulting Group voor de operationele digitalisering van luchtvaartmaatschappijen, heeft Virgin Atlantic als nieuwe klant binnengehaald. KLM-BCG zal Virgin ondersteunen bij het ‘optimaliseren en…

KLM grijpt in om corona

KLM grijpt in om corona

26/02/2020

KLM voert ‘drastische’ bezuinigingsmaatregelen door om de gevolgen van Covid-19, het coronavirus, het hoofd te bieden. Dit heeft financieel directeur Erik Swelheim in een uitgelekte, interne brief laten weten. “Het…