Home / Technologie / Twitter maakt online kopen makkelijker

Twitter maakt online kopen makkelijker

Twitter maakt online kopen makkelijker

Microblog Twitter is een test gestart met een ‘koopknop’ op het sociale platform.

Een klein percentage Amerikaanse gebruikers krijgen een button te zien met het woord Buy bij tweets van leveranciers, artiesten, liefdadigheidsinstellingen, et cetera over exclusieve aanbiedingen. Als de gebruiker hierop klikt, krijgt hij details van het product te zien en kan hij zijn persoons- en betalingsgegevens invoeren. Daarna gaat de bestelling automatisch naar de leverancier. De gebruiker hoeft Twitter niet te verlaten om de aanschaf te doen.

In de testgroep zitten nog geen airlines, hotels of andere reisleveranciers, maar gezien de bereidheid van de consument om online reizen te boeken, kan dit een interessante ontwikkeling zijn. Enige obstakel is het feit dat reizigers tientallen websites raadplegen, alvorens tot een boeking over te gaan. En Twitter biedt natuurlijk geen vergelijkingsmogelijkheden, maar een directe aankoopoptie bij een leverancier.

Bij KLM kunnen passagiers al op Facebook of Twitter met behulp van KLM’s social media-medewerkers hun vluchten boeken of omboeken, een stoelreservering maken of extra ruimbagage regelen en dit alles afrekenen. Maar dat gebeurt niet binnen het social media-platform zelf. KLM stuurt in een privébericht op Facebook of Twitter een link naar de klant. Vervolgens kan hij of zij de voorkeursbetalingsmethode selecteren en de transactie online afronden. De social media-agent van KLM krijgt een betalingsbevestiging en stuur deze door naar de klant.

 

Door:

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Vrij reizen in Europa na 1 juli

Vrij reizen in Europa na 1 juli

18/06/2021

Reizen vanuit Nederland naar de meeste andere Europese staten is vanaf 1 juli weer mogelijk, met een digitaal corona-certificaat, dankzij de hoge vaccinatiegraad en gratis coronatesten. Dit heeft de regering…

Deal GBT en IAG verlengd

Deal GBT en IAG verlengd

18/06/2021

American Express Global Business Travel (GBT) heeft haar overeenkomst over distributie met BA en Iberia, beide lid van IAG, verlengd. De drie partners werken nauw samen op het gebied van…

KLM Open weer Dutch Open

KLM Open weer Dutch Open

17/06/2021

KLM heeft zich na 17 jaar teruggetrokken als hoofdsponsor en naamgever van het jaarlijkse golftoernooi in Nederland, dat in september daarom wordt gehouden onder de oude naam: Dutch Open. KLM…

Ook magazine AA verdwijnt

Ook magazine AA verdwijnt

16/06/2021

Het inflight magazine van American Airlines (AA) stopt, als gevolg van de toenemende invloed van mobiele technologie en de voordelen van een omnichannel-aanpak. De pandemie gaf de genadeklap vanwege mogelijk…

Lufthansa verkoopt AirPlus

Lufthansa verkoopt AirPlus

16/06/2021

Lufthansa wil de betaalkaart voor zakenreizen, AirPlus, verkopen. Hetzelfde geldt voor de grondafhandeling, terwijl de divisie onderhoud deels in de aanbieding gaat. Het Duitse bedrijf hoopt zo zijn financiën weer…