Home / Technologie / Twitter maakt online kopen makkelijker

Twitter maakt online kopen makkelijker

Twitter maakt online kopen makkelijker

Microblog Twitter is een test gestart met een ‘koopknop’ op het sociale platform.

Een klein percentage Amerikaanse gebruikers krijgen een button te zien met het woord Buy bij tweets van leveranciers, artiesten, liefdadigheidsinstellingen, et cetera over exclusieve aanbiedingen. Als de gebruiker hierop klikt, krijgt hij details van het product te zien en kan hij zijn persoons- en betalingsgegevens invoeren. Daarna gaat de bestelling automatisch naar de leverancier. De gebruiker hoeft Twitter niet te verlaten om de aanschaf te doen.

In de testgroep zitten nog geen airlines, hotels of andere reisleveranciers, maar gezien de bereidheid van de consument om online reizen te boeken, kan dit een interessante ontwikkeling zijn. Enige obstakel is het feit dat reizigers tientallen websites raadplegen, alvorens tot een boeking over te gaan. En Twitter biedt natuurlijk geen vergelijkingsmogelijkheden, maar een directe aankoopoptie bij een leverancier.

Bij KLM kunnen passagiers al op Facebook of Twitter met behulp van KLM’s social media-medewerkers hun vluchten boeken of omboeken, een stoelreservering maken of extra ruimbagage regelen en dit alles afrekenen. Maar dat gebeurt niet binnen het social media-platform zelf. KLM stuurt in een privébericht op Facebook of Twitter een link naar de klant. Vervolgens kan hij of zij de voorkeursbetalingsmethode selecteren en de transactie online afronden. De social media-agent van KLM krijgt een betalingsbevestiging en stuur deze door naar de klant.

 

Door:

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
KLM koopt Jet Airways uit

KLM koopt Jet Airways uit

17/01/2020

Jet Airways wil haar activiteiten en bezittingen op Schiphol verkopen aan KLM. Het gaat onder meer om kantoorruimte, een Boeing 777-300ER en marketing van de failliete Indiase carrier. KLM aast…

APG bestaat vijftig jaar

APG bestaat vijftig jaar

16/01/2020

APG Air Agencies viert deze maand haar 50-jarig bestaan. APG is een mondiale organisatie van general sales agents voor airlines. Van de ongeveer duizend maatschappijen die er bestaan, zijn 170…

AA zet Boeing 787 in ex AMS

AA zet Boeing 787 in ex AMS

16/01/2020

American Airlines is begonnen met het inzetten van de Boeing 787-8 Dreamliner van Amsterdam naar de hub in Philadelphia (PHL). De introductie betekent een toename van de capaciteit met ruim…