Home / Technologie / Skyscanner: persoonlijk maatwerk door technologie is de toekomst

Skyscanner: persoonlijk maatwerk door technologie is de toekomst

Skyscanner: persoonlijk maatwerk door technologie is de toekomst

Het plannen en boeken van een reis wordt in 2024 veel persoonlijker. Big data-analyses zorgen ervoor dat de reiszoekresultaten overeenkomen met de individuele behoeften en wensen van een gebruiker.

Dit zegt Skyscanner, die samen met onderzoeksbureau The Future Laboratory een blik in de toekomst werpt.

De reiziger krijgt zijn ideale reis voorgeschoteld door een digitale ‘reisbuddy’ op basis van persoonlijke voorkeuren. Die heeft de reisbuddy de afgelopen jaren van hem verzameld. Online zoekmachines spreken met de reiziger en peilen reacties en emoties om zo op zijn reisbehoeften in te spelen.

Naast het persoonlijkere plan- en boekingsproces is er over tien jaar een grote rol weggelegd voor draagbare technologieën van bijvoorbeeld Google, Samsung, Sony en Apple: die worden onmisbare ‘digitale reisbuddy’s’. Je activeert jouw buddy al door een zin als ‘Ik ben toe aan vakantie’ uit te spreken. De reisbuddy presenteert vervolgens verschillende websites waar je een groot aantal bestemmingen levensecht kunt ervaren door middel van virtual reality.

Volgens Skyscanner worden veel van de beschreven technologieën nu al ontwikkeld. Zo houdt het interactieve KI-systeem SAMI van het Zuid-Koreaanse Samsung automatisch de levensstijl en gezondheidsbehoeften van de gebruiker bij door contact te maken met de gezamenlijke kennis van 1,5 triljoen smartphones met sensoren en van andere draagbare en intelligente apparaten die er volgens projectdirecteur Luc Julia in 2020 zullen zijn.

Er wordt ook gewerkt aan mobiele apparaten die tegen ons praten en onze verbale antwoorden en zelfs onze gezichtsuitdrukkingen begrijpen. Microsoft heeft Cortana, een stemgestuurde persoonlijke assistent die functioneert als een menselijk klinkende interface voor alle e-mail- en zoekfuncties van het merk. Desti, een sprekende reisapplicatie van SRI International, het onderzoeksinstituut dat het Siri-systeem van Apple heeft ontwikkeld, is een ander voorbeeld van zo’n nieuwe technologie, waarbij mobiele apparaten van hun interactie met jou leren. De applicatie kan namelijk op basis van de eerdere voorkeuren en zoekopdrachten van de gebruiker online relevante reisrecensies en opmerkingen vinden.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
KLM grijpt in om corona

KLM grijpt in om corona

26/02/2020

KLM voert ‘drastische’ bezuinigingsmaatregelen door om de gevolgen van Covid-19, het coronavirus, het hoofd te bieden. Dit heeft financieel directeur Erik Swelheim in een uitgelekte, interne brief laten weten. “Het…

VCK Travel in zee met RPPC

VCK Travel in zee met RPPC

25/02/2020

VCK Travel is deze maand lid geworden van Rotterdam Port Promotion Council (RPPC), het netwerk van havenbedrijven in de Maasstad. VCK is ooit ontstaan vanuit de haven en het reisbedrijf…

Mailbox Transavia gehackt

Mailbox Transavia gehackt

24/02/2020

De mailbox van Transavia is in 2015 gehackt, waardoor de gegevens van 80.000 passagiers in handen van vreemden zijn gekomen. De airline zegt maandag dat de hack pas kort geleden…

Corona doodsteek voor HNA

Corona doodsteek voor HNA

21/02/2020

De Chinese overheid is van plan de verlieslijdende HNA Group te nationaliseren. HNA, met een reeks airlines in portefeuille en belangen in hotels en banken, sukkelde de afgelopen jaren al….

Kleine groei BCD Travel

Kleine groei BCD Travel

20/02/2020

Zakenreisorganisatie BCD Travel is in 2019 licht gegroeid, met een omzetstijging van één procent naar 27,5 miljard dollar, waarvan 10,9 miljard uit de omzet van partners. BCD Travel is onderdeel…