Home / Technologie / SITA: reizigers vinden slimme horloges en brillen prima

SITA: reizigers vinden slimme horloges en brillen prima

SITA: reizigers vinden slimme horloges en brillen prima

Passagiers vinden het geen probleem wanneer luchthaven- of airlinepersoneel gebruikmaakt van draagbare technologie, zoals slimme horloges of brillen.

Dit blijkt uit de World Passenger Survey van SITA, die is gehouden onder 6.277 internationale vliegtuigreizigers.

Driekwart van de ondervraagden vindt het niet ongemakkelijk, wanneer ze worden geholpen door medewerkers met een smartwatch of Google Glass.

De passagiers zijn zelf ook nogal technologiegericht. Zo reist 97 procent met een smartphone, laptop of tablet. Een op de vijf heeft zelfs alle drie de apparaten bij zich. Reizigers willen technologische toepassingen gebruiken bij elke fase van hun trip. In totaal maakt 76 procent gebruik van apps van luchtvaartmaatschappijen. Drieënveertig procent meent, dat deze hun reiservaring zeker verbeteren. Meer dan de helft (53 procent) wil gepersonaliseerde alarmeringen over vertragingen op hun telefoon ontvangen en 57 procent stelt prijs op een kaart en routebeschrijving van de luchthaven. De helft wil zijn of haar smartphone gebruiken als instapkaart.

Doordat bijna alle passagiers met persoonlijke elektronica op pad zijn, veranderen de eisen die worden gesteld aan in-flight entertainment. Zesenvijftig procent wil een internetverbinding aan boord, zodat zij hun smartphone, tablet of laptop kunnen gebruiken gedurende de vlucht. Vierenvijftig procent wil kunnen e-mailen, sms’en en telefoneren in het vliegtuig. En 45 procent zou met hun apparaat eten en drinken kopen of in een virtuele duty-free winkel rondneuzen.

In ruil voor persoonlijkere diensten is maar liefst 72 procent bereid persoonlijke of locatie-gebonden informatie te delen als dat het leven gemakkelijker maakt. Zo wil 40 procent best hun locatie delen als dat leidt tot minder wachtrijen op de luchthaven. Maar ze offeren hun privacy niet zo snel op voor commerciële aanbiedingen: minder dan een derde is hierin geïnteresseerd.

Door:

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Heathrow kromp in juli 88 pct

Heathrow kromp in juli 88 pct

11/08/2020

Afgelopen juli reisden 860.000 passagiers via Heathrow, een krimp van 88 procent ten opzichte van juli 2019. De luchthaven constateert dinsdag wel een “lichte stijging” van het verkeer sinds het…

‘Enorme kansen’ BCD Travel

‘Enorme kansen’ BCD Travel

10/08/2020

BCD Travel heeft een nieuwe deal gesloten met SAP Concur voor zakelijke hotelreserveringen. BCD zegt dat overeenkomsten als deze in coronatijd “enorme kansen” bieden om “toegevoegde waarde te blijven leveren”…

Veel agressie door corona

Veel agressie door corona

10/08/2020

De Inspectie Leefomgeving en Transport zegt maandag zich zorgen te maken over de vele meldingen van “misdragende passagiers” aan boord van vliegtuigen, met vertrek van of aankomst op Nederlandse luchthavens….