
Air France-KLM heeft zich aangesloten bij de merchandisingstechnologie van Travelport. De Frans-Nederlandse combine gaat Travelport Rich Content and Branding gebruiken, het nieuwste product van dit Amerikaanse bedrijf.
Travelport leverde eerder al andere technologie-oplossingen aan Air France-KLM.
Travelport Rich Content and Branding is een indirect distributiekanaal en biedt deelnemende luchtvaartmaatschappijen de mogelijkheid “hun merkpresentatie net zo vorm te geven als ze zouden doen op hun eigen websites voor reizigers,” zegt Travelport. “Het stelt hen in staat om uitgebreide productbeschrijvingen en afbeeldingen te plaatsen, optionele of aanvullende diensten aan te bieden, inclusief fare families en geeft de luchtvaartmaatschappij controle over hoe de producten eruitzien op het scherm van de reisagent.”
Daarnaast kunnen luchtvaartmaatschappijen individuele bedrijven en reisbureaus voorzien van gepersonaliseerde, aangepaste aanbiedingen, aldus Travelport. “Deze oplossingen zorgen ervoor dat luchtvaartmaatschappijen niet alleen hun merk middels een indirect verkoopkanaal kunnen onderhouden, maar ook kunnen differentiëren.”
Travelport biedt distributie, technologie, betalingen, mobiele en andere oplossingen aan voor de wereldwijde industrie van luchtvaart en toerisme. Het bedrijf is aanwezig in 180 landen en heeft ruim 3.700 medewerkers. In 2015 was de netto-opbrengst ruim 2,2 miljard dollar.