Home / Technologie / Nederlands bedrijf introduceert selfservice bagageafgifte in Genève

Nederlands bedrijf introduceert selfservice bagageafgifte in Genève

Nederlands bedrijf introduceert selfservice bagageafgifte in Genève

Het Nederlandse bedrijf Type22 heeft drie zogeheten ‘Scan & Fly’ units geïnstalleerd op de luchthaven van Genève.

Hiermee kunnen passagiers van Swiss, Lufthansa en een aantal andere Star Alliance-maatschappijen gedurende een testperiode van zes maanden zelf hun ruimbagage labelen en afgeven. Maar het is ook mogelijk om koffers die zijn voorzien van thuis uitgeprinte labels te ‘droppen’.

Volgens Type22 is Genève Airport de eerste luchthaven die deze service aanbiedt. Het vliegveld zelf zegt dat de keuze voor selfservice bagageafgifte is ingegeven door capaciteitsgebrek in de terminal. Bovendien helpen de apparaten bij het sneller afhandelen van de passagiers. Hoeveel korter de afhandeltijd wordt en wat de operationele invloed is, zal Genève Airport tijdens de pilot bestuderen.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….