Home / Technologie / Lufthansa vliegt op suiker…

Lufthansa vliegt op suiker…

Lufthansa vliegt op suiker…

Lufthansa heeft maandag als eerste Europese carrier een vlucht uitgevoerd waarbij een deel van de brandstof bestond uit farnesane, een product dat wordt gewonnen uit rietsuiker.

In de brandstoftanks van vlucht LH90, tussen Frankfurt en Berlijn, zat 10 procent van deze biofuel, gemaakt door het Franse bedrijf Total en het Amerikaanse Amyris.

Farnesane kreeg eerder dit jaar een certificaat van goedkeuring op de internationale Roundtable on Sustainable Biofuels (RSB). Lufthansa is van plan farnesane regelmatig te gaan gebruiken

Farnesane wordt al gebruikt door de Braziliaanse luchtvaartmaatschappij GOL, die sinds augustus 10 procent van de biobrandstof mengt met gewone kerosine op vluchten van Brazilië naar de VS.

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft sinds 2007 voor Zakenreis over de luchtvaart en reiswereld.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….