Home / Technologie / KLM’s Augmented Reality handbagage-check

KLM’s Augmented Reality handbagage-check

KLM’s Augmented Reality handbagage-check

Vanaf vandaag kunnen alle KLM-passagiers in Messenger direct zien of hun handbagage de juiste afmetingen heeft. De Nederlandse airline maakt voor deze service gebruik van Augmented Reality (AR).

De service is beschikbaar in KLM’s Messenger voor gebruikers van een iPhone 6s of een nieuwer model. KLM’s AR handbagage-check gebruikt een transparante, virtuele KLM koffer die in het beeldscherm van de telefoon over de echte koffer wordt geplaatst om te zien of de afmetingen overeenkomen. Hierdoor kunnen reizigers thuis al zien of hun handbagage de juiste afmetingen heeft en de koffer in het overhead compartiment past. De AR bagage-check was begin deze maand al beschikbaar in de KLM App voor iPhone en iPad.

Eerder dit jaar maakte Messenger bekend dat het AR technologie beschikbaar ging stellen in een afgeschermde (beta) test op het platform. KLM zegt een van de weinige bedrijven ter wereld te zijn die een AR ervaring in Messenger heeft kunnen bouwen. KLM gaat de komende tijd verder met het ontwikkelen en verbeteren van deze service.

Mariska Vogelenzang de Jong
Door: | mariska[at]zakenreis.nl
Mariska Vogelenzang de Jong werkt ruim 20 jaar als journalist en heeft als specialiteit nieuwe media en technologie. Voordat zij in 2018 bij Zakenreis is gestart, werkte zij bij uitgeverijen van tijdschriften en boeken op het gebied van reizen.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
BCD versimpelt declaraties

BCD versimpelt declaraties

19/06/2019

BCD Travel zegt dat het maken en indienen van declaraties door zakenreizigers veel makkelijker zullen worden door nieuwe technologieën zoals ‘machine learning.’ In een rapport over opkomende technologie, onder de…

Big Brother is watching you

Big Brother is watching you

18/06/2019

Alle airlines die in Nederland opereren zijn voortaan verplicht om hun gegevens te delen met de passagiersinformatie eenheid (Pi-NL), een nieuwe instantie die valt onder het ministerie van Justitie &…

Apple Pay bij KLM

Apple Pay bij KLM

17/06/2019

Klanten van KLM kunnen voortaan tickets en aanvullende diensten betalen met Apple Pay. Ze moeten wel een rekening hebben bij ING, de enige bank die de functie tot nu toe…

Self service info op Schiphol

Self service info op Schiphol

14/06/2019

Schiphol heeft selfservice informatiepunten geplaatst, verspreid over verscheidene locaties in de terminal. Hier kunnen reizigers onder meer vluchtgegevens opzoeken, plattegronden raadplegen en veelgestelde vragen en antwoorden bekijken. Schiphol heeft de…