Home / Technologie / KLM wijst de weg met bakentechnologie

KLM wijst de weg met bakentechnologie

KLM wijst de weg met bakentechnologie

KLM heeft een routeplanner geïntroduceerd voor passagiers die overstappen op Schiphol. Bij aankomst krijgen de reizigers een kaart van de luchthaven op hun smartphone, die de handigste route naar de volgende gate en de daarvoor benodigde tijd toont. Het systeem werkt op basis van bakentechnologie. Deze bakens zenden een signaal uit, dat wordt opgepikt door de app, die daardoor weet waar de passagier zich bevindt.

“Uit feedback van klanten, met name op social media, blijkt dat passagiers – zelfs ervaren reizigers – zich vaak zorgen maken over hun overstap,” zegt Martijn van der Zee, senior vicepresident E-Commerce van Air France-KLM. “Tweederde van onze klanten op Schiphol zijn transferpassagiers. KLM wil hun reiservaring met deze service verbeteren.”

KLM heeft afgelopen zomer op alle pieren, KLM-lounges en gangen op Schiphol bakens geplaatst. Passagiers die de smartphone-app hebben gedownload, moeten bluetooth aanzetten en een internetverbinding hebben. Zij krijgen dan de vraag of ze hulp nodig hebben bij het vinden van hun gate. De route wordt geüpdatet als de passagier langs een baken loopt.

De app is vooralsnog alleen beschikbaar voor Android-gebruikers. Schiphol heeft onbeperkt gratis wifi, dus om de kosten hoeft de passagier het gebruik van de nieuwe KLM-dienst niet te laten.

 

Door:

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….