Home / Technologie / KLM Cityhopper test Google Glass

KLM Cityhopper test Google Glass

KLM Cityhopper test Google Glass

Het grondpersoneel van KLM Cityhopper heeft afgelopen week een tweedaagse test gedaan met Google Glass. Dit meldt huisblad Wolkenridder.

Doel van de proef was het opdoen van ideeën hoe met deze slimme bril de service aan de passagiers verbeterd kan worden.

Google Glass is bedoeld om het verzamelen en delen van informatie sneller en eenvoudiger te maken. Door hardop een vraag te stellen gaat de bril op zoek naar informatie, die wordt getoond op een klein scherm voor het oog. Bij KLC werd op deze manier snel de vertrektijden van vluchten, telefoonnummers van hotels en diverse landcodes bij telefoonnummers gezocht en gevonden.

Het KLC-personeel was enthousiast, een deel van de passagiers moest erg wennen aan Google Glass. Volgens KLM blijft het vooralsnog bij een experiment.

Eerder testte Virgin Atlantic het gebruik van Google Glass. Die maatschappij gaat wel door met de slimme bril.

Door:

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….