Home / Technologie / Een op drie passagiers gebruikt gsm in vliegtuig

Een op drie passagiers gebruikt gsm in vliegtuig

Een op drie passagiers gebruikt gsm in vliegtuig

Dertien miljoen mensen hebben in 2014 gebruikgemaakt van Mobile OnAir, een dienst waarmee je aan boord kunt sms’en, bellen en/of internetten. Dit betekent dat 37 procent van de passagiers die toegang hebben tot de service, deze daadwerkelijk probeert.

Het populairst was het gebruik van mobiele data, zodat je kunt internetten, social media updaten en email checken. Dit doet 65 procent. Sms’en werd door31 procent van de passagiers gedaan en telefoneren door 21 procent. Overigens wordt die laatste mogelijkheid vrij weinig aangeboden door luchtvaartmaatschappijen, omdat het overlast zou veroorzaken.

Volgens OnAir heeft 80 procent van de vliegtuigpassagiers een smartphone op zak. Het is dan ook niet zo gek dat het technologiebedrijf verwacht, dat het gebruik van mobiele data de komende jaren zal groeien. Bellen blijft belangrijk voor zakelijke passagiers, voorspelt OnAir.

Interessant zijn de regionale verschillen. Zo belt 58 procent van de Egyptenaren aan boord, terwijl 82 procent van de Filipijnse reizigers kiest voor sms’en. Britten hebben juist een voorkeur voor emailen (84 procent).

Mobile OnAir is op dit moment beschikbaar bij: Azerbaijan Airways, British Airways, Egyptair, Emirates, Etihad, Iberia, Libyan Airlines, Oman Air, Philippine Airlines, Qatar Airways, Royal Jordanian, Saudia, Singapore Airlines, SriLankan Airlines en TAAG Angola.

Door:

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
KLM grijpt in om corona

KLM grijpt in om corona

26/02/2020

KLM voert ‘drastische’ bezuinigingsmaatregelen door om de gevolgen van Covid-19, het coronavirus, het hoofd te bieden. Dit heeft financieel directeur Erik Swelheim in een uitgelekte, interne brief laten weten. “Het…

VCK Travel in zee met RPPC

VCK Travel in zee met RPPC

25/02/2020

VCK Travel is deze maand lid geworden van Rotterdam Port Promotion Council (RPPC), het netwerk van havenbedrijven in de Maasstad. VCK is ooit ontstaan vanuit de haven en het reisbedrijf…

Mailbox Transavia gehackt

Mailbox Transavia gehackt

24/02/2020

De mailbox van Transavia is in 2015 gehackt, waardoor de gegevens van 80.000 passagiers in handen van vreemden zijn gekomen. De airline zegt maandag dat de hack pas kort geleden…

Corona doodsteek voor HNA

Corona doodsteek voor HNA

21/02/2020

De Chinese overheid is van plan de verlieslijdende HNA Group te nationaliseren. HNA, met een reeks airlines in portefeuille en belangen in hotels en banken, sukkelde de afgelopen jaren al….

Kleine groei BCD Travel

Kleine groei BCD Travel

20/02/2020

Zakenreisorganisatie BCD Travel is in 2019 licht gegroeid, met een omzetstijging van één procent naar 27,5 miljard dollar, waarvan 10,9 miljard uit de omzet van partners. BCD Travel is onderdeel…