Home / Technologie / De slimme schoen van easyJet

De slimme schoen van easyJet

De slimme schoen van easyJet

Prijsvechter easyJet heeft een ‘slimme schoen’ ontwikkeld onder de naam Sneakair. Een apparaatje in de schoen maakt via Bluetooth contact met de smartphone van de gebruiker en wijst zo de weg op locatie.

De Sneakairs zijn op 12 mei gepresenteerd in Barcelona. Met behulp van de schoenen kunnen reizigers in steden hun weg vinden naar een zakelijke afspraak zonder op een kaart of telefoon te hoeven kijken. Een device in de schoen maakt via Bluetooth contact met de smartphone van de gebruiker en wijst hem of haar de weg door kleine trilsensoren in de schoen te activeren. Zo betekent een trilling in de rechterschoen dat de reiziger naar rechts moet.

Het prototype van de Sneakair wordt verder ontwikkeld zodat passagiers de schoenen in de toekomst mogelijk aan boord kunnen aanschaffen, zegt easyJet.

Draagbare technologie is niet nieuw voor easyJet. In november vorig jaar presenteerde de luchtvaartmaatschappij futuristische uniformen voor cabinepersoneel en technici waarin draagbare technologie is geïntegreerd, die de communicatie- en veiligheidsprocedures verbeteren.

Op luchthavens is easyJet bezig de app Mobile Host te introduceren, die passagiers kan begeleiden naar de gate en informatie geeft over gate-nummers en bagagebanden. Sinds april is ht ook beschikbaar voor reizigers op Schiphol. Tachtig procent van alle easyJet-passagiers kan op dit moment gebruik maken van Mobile Host. Om notificaties te ontvangen, moeten passagiers eerst via de app inchecken

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft sinds 2007 voor Zakenreis over de luchtvaart en reiswereld.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….