Home / Technologie / Amadeus zet weer een stap in hotel-IT

Amadeus zet weer een stap in hotel-IT

Amadeus zet weer een stap in hotel-IT

Amadeus versterkt haar positie buiten de luchtvaart verder door de overname van het Nederlandse Itesso, een leverancier van op de cloud gebaseerde property management systems (PMS) in de hotelbranche.

De overname maakt deel uit van de strategie van Amadeus om centrale reserverings-, vastgoed- en omzetsystemen (CRS, PMS en RMS) tezamen met onder andere Sales & Catering te integreren in een cloud-gebaseerd platform. “Dat volledig is gecentreerd op de klantbeleving,” aldus Amadeus.

Het systeem van Itesso wordt wereldwijd door zo’n 1.800 hotels gebruikt. De honderd medewerkers van het bedrijf komen in dienst van Amadeus.

Amadeus richt haar pijlen al enige tijd op het leveren van IT-oplossingen in de hotelsector. In 2013 werd daartoe het Amerikaanse Newmarket overgenomen, eerder dit jaar werden de handen ineengeslagen met InterContinental Hotel Group (IHG) om een nieuwe generatie reserveringssysteem (GRS) op te zetten.

 

 

 

Door:

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
ZAKENREIS stopt in 2022

ZAKENREIS stopt in 2022

31/12/2021

In april 1999 schreef mijn vader Kees Hundepool (92), die in 1967 Zakenreis lanceerde, zijn laatste voorwoord. Een maand later ik mijn eerste. Nu, ruim 27 jaar nadat ik in…

TMC Special 2022 – Uniglobe

TMC Special 2022 – Uniglobe

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – STI

TMC Special 2022 – STI

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….

TMC Special 2022 – CWT

TMC Special 2022 – CWT

31/12/2021

Terwijl de pandemie de wereld al bijna twee jaar in haar greep houdt, proberen travel management companies (TMC’s) een modus te vinden om zakenreizen te organiseren in ‘het nieuwe normaal’….