Home / Reistips / Vijf vragen aan… Ingmar Bruinsma – TicketSpy

Vijf vragen aan… Ingmar Bruinsma – TicketSpy

Vijf vragen aan… Ingmar Bruinsma – TicketSpy

Koopjesjagen én reizen zitten ons Nederlanders in het bloed. Daar speelt de populaire website TicketSpy handig op in door actuele reisaanbiedingen te verzamelen. Vijf vragen aan medeoprichter Ingmar Bruinsma.

Hoe zijn jullie op het idee van TicketSpy gekomen?
“Ik ben student Airline Marketing aan de Hogeschool InHolland en heb net als één van mijn docenten, David Elliot, een passie voor vliegen. We vonden dat we een manier moesten vinden om onze kennis te delen met anderen en hebben samen TicketSpy opgericht als blog. Hier publiceren we ervaringen, prijzen en weetjes, met de nadruk op goede deals van luchtvaartmaatschappijen en touroperators.”

Hoe kom je aan die aanbiedingen?
“We speuren zelf het internet af of partijen weten ons te vinden. Ze zijn vaak blij met onze hulp. Een touroperator met een restcapaciteit op een vlucht wil daar graag van af, want een lege stoel kost alleen maar geld. Zulke last-minute aanbiedingen publiceren we, maar bijvoorbeeld ook scherpe deals van luchtvaartmaatschappijen, waar ze zelf niet veel ruchtbaarheid aan geven. Het gaat daarbij niet alleen om economy class-tickets. We zien ook vaak business class-acties langskomen, wat natuurlijk interessant kan zijn voor de zakenreiziger.”

En jullie krijgen voor elke boeking commissie?
“Soms krijgen we een klein percentage van een touroperator. Dat maakt dat we net break-even draaien. Maar daar laten we de inhoud van de site niet door beïnvloeden – het gaat erom dat we scherpe deals communiceren aan onze lezers. Ook via smartphones en tablets trouwens – we hebben apps voor iOS, Android en Windows.”

Wat was de beste deal ooit die je tot nu toe hebt gevonden?
“De mooiste was drie weken all-in naar Turkije voor min 14 euro, al was dat een foutje van ‘Harry van de Sunweb’. Ik vond 369 euro retour naar New York, 380 euro naar Bangkok en 399 euro naar Panama erg scherp geprijsd.”

Straks studeer je af – hoe gaat het dan verder met TicketSpy?
“Het doel is TicketSpy zo groot te maken, dat we er een boterham aan kunnen verdienen. Het lijkt mij geweldig om me fulltime met de site bezig te kunnen houden, vanwege de leuke ervaringen die ik opdoe en het interessante netwerk dat ik zo opbouw.”

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Air France vermijdt Wuhan

Air France vermijdt Wuhan

23/01/2020

Air France heeft de vluchtuitvoering naar Wuhan opgeschort wegens de uitbraak van het coronavirus in deze Chinese stad. De Franse partner van KLM is de enige Europese carrier die een…

Tempo: nieuw merk bij Hilton

Tempo: nieuw merk bij Hilton

22/01/2020

Hilton heeft een nieuw merk in de markt gezet onder de naam Tempo. De Amerikaanse keten heeft er niet bij gezegd waar en wanneer het eerste Tempo-hotel open gaat. Hilton…