Home / Reistips / Vijf vragen aan… Ingmar Bruinsma – TicketSpy

Vijf vragen aan… Ingmar Bruinsma – TicketSpy

Vijf vragen aan… Ingmar Bruinsma – TicketSpy

Koopjesjagen én reizen zitten ons Nederlanders in het bloed. Daar speelt de populaire website TicketSpy handig op in door actuele reisaanbiedingen te verzamelen. Vijf vragen aan medeoprichter Ingmar Bruinsma.

Hoe zijn jullie op het idee van TicketSpy gekomen?
“Ik ben student Airline Marketing aan de Hogeschool InHolland en heb net als één van mijn docenten, David Elliot, een passie voor vliegen. We vonden dat we een manier moesten vinden om onze kennis te delen met anderen en hebben samen TicketSpy opgericht als blog. Hier publiceren we ervaringen, prijzen en weetjes, met de nadruk op goede deals van luchtvaartmaatschappijen en touroperators.”

Hoe kom je aan die aanbiedingen?
“We speuren zelf het internet af of partijen weten ons te vinden. Ze zijn vaak blij met onze hulp. Een touroperator met een restcapaciteit op een vlucht wil daar graag van af, want een lege stoel kost alleen maar geld. Zulke last-minute aanbiedingen publiceren we, maar bijvoorbeeld ook scherpe deals van luchtvaartmaatschappijen, waar ze zelf niet veel ruchtbaarheid aan geven. Het gaat daarbij niet alleen om economy class-tickets. We zien ook vaak business class-acties langskomen, wat natuurlijk interessant kan zijn voor de zakenreiziger.”

En jullie krijgen voor elke boeking commissie?
“Soms krijgen we een klein percentage van een touroperator. Dat maakt dat we net break-even draaien. Maar daar laten we de inhoud van de site niet door beïnvloeden – het gaat erom dat we scherpe deals communiceren aan onze lezers. Ook via smartphones en tablets trouwens – we hebben apps voor iOS, Android en Windows.”

Wat was de beste deal ooit die je tot nu toe hebt gevonden?
“De mooiste was drie weken all-in naar Turkije voor min 14 euro, al was dat een foutje van ‘Harry van de Sunweb’. Ik vond 369 euro retour naar New York, 380 euro naar Bangkok en 399 euro naar Panama erg scherp geprijsd.”

Straks studeer je af – hoe gaat het dan verder met TicketSpy?
“Het doel is TicketSpy zo groot te maken, dat we er een boterham aan kunnen verdienen. Het lijkt mij geweldig om me fulltime met de site bezig te kunnen houden, vanwege de leuke ervaringen die ik opdoe en het interessante netwerk dat ik zo opbouw.”

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Een Vlijtig Liesje voor KLM

Een Vlijtig Liesje voor KLM

18/10/2019

KLM heeft haar tweede Boeing 787-10 Dreamliner ontvangen na een ‘ferry-vlucht’ vanuit de fabriek in Charleston, South Carolina. Het toestel heeft de naam Vlijtig Liesje gekregen. Alle Dreamliners van KLM…

Flybe wordt Virgin Connect

Flybe wordt Virgin Connect

17/10/2019

Flybe zal vanaf volgend jaar verdergaan als Virgin Connect. De regionale Britse carrier werd begin 2019 overgenomen door een consortium onder leiding van Virgin Atlantic. Virgin neemt de felrode bedrijfskleur…

Netwerk IoT op Schiphol

Netwerk IoT op Schiphol

17/10/2019

Schiphol heeft haar eigen netwerk voor Internet of Things-toepassingen volledig uitgerold. Er is  dekking in alle publieke gebieden zoals aankomst- en vertrekhallen, lounges, pieren en op Schiphol Plaza, evenals niet-publieke…

MoU met China Eastern

MoU met China Eastern

16/10/2019

Air France, KLM en China Eastern Airlines hebben vandaag in Shanghai een Memorandum of Understanding (MoU) getekend om hun huidige joint venture uit te breiden met Virgin Atlantic. De vergrote…