Home / Reistips / Vijf vragen aan… Ingmar Bruinsma – TicketSpy

Vijf vragen aan… Ingmar Bruinsma – TicketSpy

Vijf vragen aan… Ingmar Bruinsma – TicketSpy

Koopjesjagen én reizen zitten ons Nederlanders in het bloed. Daar speelt de populaire website TicketSpy handig op in door actuele reisaanbiedingen te verzamelen. Vijf vragen aan medeoprichter Ingmar Bruinsma.

Hoe zijn jullie op het idee van TicketSpy gekomen?
“Ik ben student Airline Marketing aan de Hogeschool InHolland en heb net als één van mijn docenten, David Elliot, een passie voor vliegen. We vonden dat we een manier moesten vinden om onze kennis te delen met anderen en hebben samen TicketSpy opgericht als blog. Hier publiceren we ervaringen, prijzen en weetjes, met de nadruk op goede deals van luchtvaartmaatschappijen en touroperators.”

Hoe kom je aan die aanbiedingen?
“We speuren zelf het internet af of partijen weten ons te vinden. Ze zijn vaak blij met onze hulp. Een touroperator met een restcapaciteit op een vlucht wil daar graag van af, want een lege stoel kost alleen maar geld. Zulke last-minute aanbiedingen publiceren we, maar bijvoorbeeld ook scherpe deals van luchtvaartmaatschappijen, waar ze zelf niet veel ruchtbaarheid aan geven. Het gaat daarbij niet alleen om economy class-tickets. We zien ook vaak business class-acties langskomen, wat natuurlijk interessant kan zijn voor de zakenreiziger.”

En jullie krijgen voor elke boeking commissie?
“Soms krijgen we een klein percentage van een touroperator. Dat maakt dat we net break-even draaien. Maar daar laten we de inhoud van de site niet door beïnvloeden – het gaat erom dat we scherpe deals communiceren aan onze lezers. Ook via smartphones en tablets trouwens – we hebben apps voor iOS, Android en Windows.”

Wat was de beste deal ooit die je tot nu toe hebt gevonden?
“De mooiste was drie weken all-in naar Turkije voor min 14 euro, al was dat een foutje van ‘Harry van de Sunweb’. Ik vond 369 euro retour naar New York, 380 euro naar Bangkok en 399 euro naar Panama erg scherp geprijsd.”

Straks studeer je af – hoe gaat het dan verder met TicketSpy?
“Het doel is TicketSpy zo groot te maken, dat we er een boterham aan kunnen verdienen. Het lijkt mij geweldig om me fulltime met de site bezig te kunnen houden, vanwege de leuke ervaringen die ik opdoe en het interessante netwerk dat ik zo opbouw.”

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
Interim CEO bij Garuda

Interim CEO bij Garuda

06/12/2019

De  raad van commissarissen van Garuda Indonesia heeft Fuad Rizal benoemd tot waarnemend CEO, naast zijn huidige functie als directeur van finance & risk management van de airline. De aanstelling…

Z-Afrika pompt geld in SAA     

Z-Afrika pompt geld in SAA     

06/12/2019

De Zuid-Afrikaanse regering pompt 260 miljoen euro in het noodlijdende  South African Airways (SAA). De staatsmaatschappij is ook onder curatele gesteld. Vorige maand legde een grote staking SAA nog volledig…

Onderzoek nieuwe spoorlijnen

Onderzoek nieuwe spoorlijnen

06/12/2019

Er komen onderzoeken naar enkele nieuwe spoorverbindingen in Nederland. Het treinvervoer mag zich momenteel verheugen in een belangrijke impuls, ook onder zakelijke reizigers, als gevolg van de klimaatproblematiek. Nu het…

Weer staatslening Alitalia 

Weer staatslening Alitalia 

06/12/2019

De Italiaanse regering geeft Alitalia een nieuwe overheidslening, nu van 400 miljoen euro. De carrier, partner van KLM en Air France, is technisch failliet, maar kan via staatskrediet al twee…

Social media KLM in Japan

Social media KLM in Japan

05/12/2019

KLM heeft een nieuw servicekanaal geopend, gericht op de Japanse markt. Op het bestaande social media platform LINE wordt voortaan door KLM 24/7 service verleend aan Japanse klanten. Social media…