Home / Reisagenten / Voortaan ‘praten’ met TripSource

Voortaan ‘praten’ met TripSource

Voortaan ‘praten’ met TripSource

BCD Travel breidt haar reismanagementplatform TripSource uit naar spraakgestuurde diensten op ieder apparaat dat door Amazon’s Alexa wordt bestuurd zoals de Amazon Echo, Echo Plus, Echo Dot en smartphones waarop de Alexa app is geïnstalleerd. Er zijn vooralsnog geen plannen om de Engelstalige dienst naar het Nederlands te vertalen.

Hierdoor kunnen gebruikers van TripSource met hun stem vragen naar specifieke details over toekomstige reizen, waaronder vertrek- en aankomstdata en -tijden. Ook kunnen zij informeren naar boekingsbevestigingen van hotels en het adres om een huurauto op te pikken.

Met de invoering van deze spraakbesturing wil BCD het platform persoonlijker maken. Dit doet het bedrijf onder andere door de mogelijkheid te bieden om bijnamen toe te kennen aan profielen van reizigers. Een van de voorbeelden die BCD noemt, is een kind dat aan Alexa vraagt wanneer mama’s vlucht aankomt. Het systeem is dan in staat om te herkennen wie mama is.

BCD zegt dat met de doorontwikkeling van de techniek ze spraakbesturing zal uitbreiden naar het plannen en boeken van reizen. Er zal ook worden uitgebreid naar andere voice assistants zoals de Google Assistant en Apple’s Siri. Uitbreidingen zullen in de loop van dit jaar en volgend jaar worden geïmplementeerd.

“Virtueel spraakcontact stelt ons in staat om natuurlijke gesprekken te integreren in ons TripSource platform,” zegt Yannis Karmis, senior vice president product planning en ontwikkeling bij BCD Travel. “We willen zakenreizigers via hun favoriete tools en apparaten toegang geven tot hun reisinformatie. Ongeacht waar ze zijn, thuis of onderweg.”

Alexa skill is wereldwijd beschikbaar is, maar momenteel enkel in het Engels. “Op dit moment zijn er nog geen vertaalplannen. Afhankelijk van de adoptie, kijken we dan later of we dit ook in andere talen mogelijk maken,” zegt Janneke Kraanen, marketing & communications manager bij BCD Travel in Europa.

Mariska Vogelenzang de Jong
Door: | mariska[at]zakenreis.nl
Mariska Vogelenzang de Jong werkt ruim 20 jaar als journalist en heeft als specialiteit nieuwe media en technologie. Voordat zij in 2018 bij Zakenreis is gestart, werkte zij bij uitgeverijen van tijdschriften en boeken op het gebied van reizen.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
nieuws
NS zet in op de flexreiziger

NS zet in op de flexreiziger

28/02/2020

NS wil de komende jaren inzetten op de ‘flexreiziger,’ die de vorm vervoer laat afhangen van het moment en de bestemming. Het spoorbedrijf heeft dit bekendgemaakt, samen met de jaarcijfers…

KLM-BCG ondersteunt Virgin

KLM-BCG ondersteunt Virgin

27/02/2020

Het partnerschap van KLM en de Boston Consulting Group voor de operationele digitalisering van luchtvaartmaatschappijen, heeft Virgin Atlantic als nieuwe klant binnengehaald. KLM-BCG zal Virgin ondersteunen bij het ‘optimaliseren en…

KLM grijpt in om corona

KLM grijpt in om corona

26/02/2020

KLM voert ‘drastische’ bezuinigingsmaatregelen door om de gevolgen van Covid-19, het coronavirus, het hoofd te bieden. Dit heeft financieel directeur Erik Swelheim in een uitgelekte, interne brief laten weten. “Het…