Home / Reisagenten / Voorspelmodel van CWT

Voorspelmodel van CWT

Voorspelmodel van CWT

Carlson Wagonlit Travel (CWT) heeft Predictive Analytics gelanceerd op de conferentie van de Global Business Travel Association (GBTA) in Berlijn. Peter Ashworth van CWT zegt tegen Zakenreis dat het product ‘de accuratesse van de kerngegevens van een zakenreis aanzienlijk verbetert’.

Bedrijven die hun werknemers op reis sturen, kunnen met behulp van Predictive Analytics meer mogelijkheden krijgen om de reisuitgaven van hun werknemers onder controle te houden. Het product is ontwikkeld door CWT Solutions Group, de consulting divisie van deze travel management company (TMC).

Bedrijven kunnen een grote hoeveelheid gegevens van gemaakte reizen door hun werknemers analyseren en deze combineren met openbare data als prijzen van producten, macro-economische indicatoren, het weer, vakanties, et cetera.

Patronen
“We kijken naar patronen en correlaties, waarmee robuuste voorspellingen kunnen worden gedaan voor de reisuitgaven van een onderneming,” zegt CWT.

Enkele maanden geleden kwam CWT met een product, de CWT Travel Consolidator dat lijkt op Predictive Analytics. Toch verschillen ze, legt Peter Ashworth, senior vice president Central & Eastern Europe uit.

“Predictive Analytics kijkt vooruit, de travel consolidator is om de al gedane uitgaven te inventariseren,” aldus Ashworth, een Nederlander van Zuid-Afrikaanse komaf. In beide gevallen gaat het om controle die de travel managers van grote bedrijven willen krijgen over de zakelijke reisuitgaven.

Cutting edge
CWT zegt dat haar klanten met ‘cutting-edge’ algoritmen de reisuitgaven van corporates heel goed kunnen voorspellen.

CWT heeft het product eerst uitgeprobeerd met een grote mondiale klant – van wie zij de naam niet noemt – en concludeerde dat er tot tien procent kon worden bespaard. “De test wees ook uit dat de resultaten in de loop van de tijd verbeteren omdat het systeem leert door de aanvoer van steeds meer gegevens.”

Lolke van der Heide
Door: | lolke[at]zakenreis.nl
Lolke van der Heide schrijft vanaf 2002 over de luchtvaart en reiswereld, voor diverse media. Sinds 2007 is hij verbonden aan Zakenreis.

Blijf op de hoogte, abonneer u op de Zakenreis.nl nieuwsbrief!

nieuws
Nieuwe look Aer Lingus

Nieuwe look Aer Lingus

20/01/2019

Aer Lingus heeft een nieuw logo en livery gepresenteerd in Dublin. Het veranderde uiterlijk valt samen met het aantreden van de nieuwe CEO, Sean Doyle, deze maand. Het is de…